25 februarie 2015

Cozonac Sofia


 I-am dat acest nume pentru ca am reteta de la sora mea, Sofia.
 Fac de ani buni cozonaci foarte buni dupa aceasta reteta. Desi, intre timp, am vazut multe retete interesante, nu am avut curaj sa mai incerc si altceva.... am mai patit asta si cu alte preparate  

Reteta spune asa:

- 4 galbenusuri
- 12 linguri de zahar
- 1 litru lapte
- 50 g drojdie proaspata
- arome (lamaie, vanilie - am pus eu)
- faina (aprox 1,400 kg)
- 10 linguri ulei

Din cantitatile de mai sus ies 3 cozonaci mari sau 4 mai mici. Logic, nu? :)
Eu am facut jumatate de portie si am facut doi cozonaci... 

Cum am procedat:

Intr-un bol am pus galbenusurile, le-am frecat cu zaharul si zaharul vanilinat, iar apoi am adaugat drojdia si am "flecit-o" si pe ea.


Am adaugat apoi laptele


.... si cateva linguri de faina...


Am omogenizat...


Maglavaisul acesta trebuie sa stea la crescut minim 4 ore. Cel mai bine este ca sa fie facut seara.

Eu, doar de data aceasta l-am lasat la crescut doar 2 ore si jumatate. Intre timp, l-am mutat in alt vas mai mare pentru ca ar fi dat pe afara :)


Am turnat maglavaisul in cuva masinii de paine si apoi am adaugat faina... aprox 800 g.
In timp ce masina framanta aluatul am mai adaugat faina. Cantitatea de faina este relativa... poate ca per total sa intre mai multa sau mai putina. Spre sfarsitul programului de framantare am adaugat in fir subtire si uleiul.


Dupa ce a terminat de framantat si a crescut putin am golit cuva intr-un castron mai mare ca sa poata creste nestingherit :)



In nici jumatate de ora crescuse atat.


L-am impartit in 4  pentru ca voiam sa-i fac impletiti. Avand in vedere umplutura, era bine sa-i fi facut simpli.... In fine...


"Umplutura" a fost pentru unul rahat si pentru unul fructe confiate - stafide, merisoare, caise, prune, pere.... - le-am pus cam jumatate de ora in lapte.


Am intins bucatile de aluat si am pus fructele


Tavile mele de cozonac sunt cam lungi... si am cam tras de ei.... nu trebuia... nu-s mandra de cum arata....

1 
I-am lasat sa mai creasca si i-am uns cu galbenus de ou amestecat cu o lingura de lapte + migdale


Au stat la cuptor 40 de minute. S-au cam bronzat, dar nu puteam sa-i scot mai repede....

In cuptor


Si la final :)


Urmeaza dovezi de pufosenie :)
Ce-mi place mult la aceasta reteta este faptul ca desi coaja este foarte coapta este moale, nu-ti rupi dintii in ea :)





Sectiunile de pana acum au fost... caldute :)

Feliile taiate astazi pentru micul dejun a lui Vasi + o cana de lapte :)








Alti cozonaci. 
Este exact reteta de mai sus si sunt facuti pentru masa de Pasti





Si sectiuni :)
  



Sau cu alta ocazie... fara nici o ocazie :) 















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu