2 martie 2015

Jeleu de struguri negri si mere


Au fost ani in care nu am gustat mustul pentru ca nu am avut de unde. Anul acesta, per total, cred ca am avut vreo 10 litri de must. Enorm de mult pentru familionul meu care abia daca-l gusta, iar eu beau cu placere un pahar sau doua, iar apoi... nu prea mai vreau sa-l vad...

Deci... ce fac cu el???
Culoarea ma indemna spre ceva jeleu si atunci in urma sugestiilor primite de la o doamna priceputa, am improvizat ce urmeaza :)

Am avut:

 aprox 2 litri de must.
- mere (mai exact coji de mere)
- 100 sau150 g zahar (aproximativ)

 Ideea era ca trebuie sa adaug pectina si ca trebuie sa pun doua sau trei mere. Dar cum eu facusem prajitura cu mere.... ca omul zgarcit, am pus cojile si doar cateva feliute de mar :)

 Imi pare rau daca aceasta postare ii mai mult o poveste decat o reteta.
 Va voi contrazice spunand ca este o improvizatie   :-P


Am fiert pana cand cojile de mar s-au facut moi, am luat vasul de pe foc, l-am lasat sa se raceasca putin si am "blenduit" fiertura :)


 Am mai pus totul la fiert aprox 15 minute...


... si apoi am pus jeleul in borcane :)


A doua zi arata asa



Nu are chiar culoarea pe care o asteptam eu, dar este gustos si la "investitia" pe care am 
facut-o este foarte  OK  :-D



Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu