26 martie 2015

Paine MP in cuptorul aragazului


Aceasta este reteta de paine pe care am folosit-o la masina de paine in ultimii 3 ani. Acum masinuta a dat semne de oboseala si o solicit tot mai rar, mai mult pentru framantat si crescut aluatul.

Am vrut sa vad cum iese painea daca o coc in cuptorul aragazului.

Am folosit: 

- 550 g faina alba tip 550
- 320 ml apa
- 2 linguri de ulei
- 12 g drojdie proaspata
- 1 lingurita sare

Am pus toate ingredientele in cuva masinii, respectand principiul: prima data lichidele si apoi faina plus drojdia. Am activat programul numarul 8 pentru framantare si crestere aluat. Acesta dureaza o ora si 30 de minute, dar eu scot aluatul inainte de expirarea timpului pentru ca vreau ca aluatul sa mai creasca si in tava.

Deci dupa o ora si 15 minute am sos aluatul pe masa infainata, i-am dat o preforma si am pregatit tava de cozonac tapetand-o cu hartie de copt. Am pus painea formata in tava, am lasat-o sa creasca aproximativ15 minute, apoi am crestat-o si am mai lasat-o in voia ei vreo 15 minute.


Am introdus apoi tava la cuptor pentru aproximativ 40 de minute, la foc potrivit.



Poate car fi trebuit sa o mai las la crescut vreo 10 minute.... dar a iesit foarte bine si in aceasta varianta :) 






2 comentarii: