28 martie 2015

Sarmale - cu coaste de porc


Desi mama face sarmale foarte des, eu le fac foarte rar cu toate ca-mi plac. Ai mei mananca cu placere o singura data din ele...
Sunt de parere ca sarmalele capata gust mai bun daca fierb mai multe la un loc, deci.. "nu stiu" sa fac putine :) 

De data aceasta am avut pofta de sarmale cu carne de porc, iar la fiert am asezat in oala bucati de coaste de porc, grase si proaspete - motiv pentru care am folosit varza murata.

 Am avut nevoie de: 

- 500 g carne tocata de porc
- 5 sau 6 linguri cu varf de orez
- 1 ceapa mare
- 1 lingura pasta de gogosar
- patrunjel si marar verde
- sare, piper, boia dulce
- cimbru si foaie de dafin
- 1 lingurita chimen
- 1 varza mare, murata
- coste de porc
- 2 linguri ulei pentru sotat ceapa
- 2 linguri ulei pentru uns fundul oalei in care vor fierbe sarmalele

Am desprins foile de varza de pe cotor, le-am taiat nervura din mijloc fara sa ma obosesc prea tare sa le fac cat de cat egale :). 
Le-am pus in apa rece pentru 2 ore, timp in care am schimbat apa de doua ori.

Am tocat ceapa si am calit-o in putin ulei impreuna cu pasta de gogosar si sare.
Am luat cratita de pe foc, am adaugat piperul, boiaua, verdeata tocata, carnea si orezul curatat de impuritati si spalat in mai multe ape. Am amestecat totul foarte bine si am potrivit gustul de sare tinand cont de faptul ca varza este sarata.


Am impachetat sarmalele... mai mici.... mai mari...
Aici sunt o parte din ele....


Foile ramase le-am tocat.

Am estimat si apoi am ales oala in care le voi fierbe.
Pe fundul oalei am pus ulei, o foaie de dafin, crengute de cimbru si aproximativ o lingurita de chimen. Am pus un strat de varza tocata...


... un rand de sarmale si apoi bucati de coaste de porc presarate cu piper


Am continuat cu sarmale pana cand le-am epuizat. Am pus "capac" cu varza tocata si cateva bucatele de soric ratacite prin frigider si pe care am uitat sa le pun pe fundul oalei :) 


Am pus peste ele apa calda pana la nivel si le-am fiert pentru aproximativ o ora avand grija sa completez cu apa calda - apa care s-a absorbit s-au evaporat in timpul fierberii.


Pe parcurs au disparut cateva bucatele de soric....

Am verificat daca sunt fierte si fara sa le mai pun in cuptor (nu prea am obiceiul), am luat cateva sa se raceasca in regim de urgenta :) 

Imi plac cu ceapa sau ardei iute. Daca le mai pleznesc si cu o lingura de smantana - este absolut perfect!!!! Cand ii vorba de asa ceva, nu stau sa calculez calorii :) 




Alte retete de sarmale aici si aici





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu