24 martie 2015

Tocanita de caprioara (Bourguignon de caprioara) - varianta mea


Mancarea aceasta este o delicatesa.

Am vazut mai multe retete pe internet si in cele din urma am facut o combinatie, fara sa ma abat prea tare de la principiile de baza.

Am folosit: 

- 500 g carne de caprioara (aproximativ)
- 2 linguri de ulei de masline
- 1 lingura de unt
- 1 ceapa mare 
- cateva bucati de arpagic
- 1 morcov 
- 1 felie radacina de telina 
- 1 lingurita rasa de faina
- 1 lingurita pasta de rosii
- 250 ml supa de vita 
- 150 g ciuperci (feliate si congelate)
- sare, piper

Pentru marinata: 

- 500 ml vin rosu
- 2 linguri de ulei
- 3 catei de usturoi
- 1 ceapa mica
- 1 morcov mic
- 1 felie mica de telina
- 1 foaie de dafin
- 1 crenguta rozmarin 
- piper boabe mozaic
- 4 boabe enibahar

Am tinut in apa rece carnea mai multe ore, timp in care am schimbat apa de cateva ori.
 Am facut marinata pentru carne. Am amestecat toate ingredientele pentru marinata si le-am turnat peste carne


Am acoperit vasul cu folie alimentara si l-am pus in frigider pana a doua zi cand am scos vasul si am amestecat putin ca sa ma asigur ca se combina bine toate mirosurile, gusturile si ce o mai fi acolo.


 Am pus iar folia si am mai tinut vasul la frigider pana seara. Practic, cu o zi inainte, de dimineata, am pus carnea in apa ca sa iasa sangele, seara am pus-o in marinata, a doua zi dimineata am amestecat in ea si seara m-am hotarat sa o pregatesc.

Am scos carnea pe servetele absorbante


Marinata am fiert-o 15 minute din momentul in care a inceput sa dea in clocot, am 
strecurat-o si am pastrat vinul aromat.


Am tamponat foarte bine bucatile de carne si le-am pus la prajit in cele doua linguri de ulei plus lingura de unt.


Am prajit carnea pana cand a scazut zeama lasata ....


... am adaugat 2 cani de apa fierbinte si am lasat-o sa fiarba la foc mic pana cand a scazut apa complet, iar carnea a inceput sa se rumeneasca iar. Carnea a fost facuta mai mult de jumatate. 

Intre timp a curatat, spalat si tocat ceapa, arpagicul, morcovul si felia de telina. 


Am adaugat legumele peste carne, le-am sotat cateva minute....


Am adaugat apoi supa de vita (cub Knor + apa fierbinte), pasta de rosii, piper si vinul aromat


Am pus capacul si am lasat sa fiarba pana cand a inceput sa se lege un sos


Am adaugat repede ciupercile (congelate)


Am mai lasat la fiert aproximativ 5 minute. Am potrivit gustul de sare.

Am dizolvat totusi un varf de lingurita de faina in putina apa si am adaugat la sos. Nu era chiar nevoie... In unele dintre retetele pe care le-am vazut, faina era adaugata peste legumele sotate si apoi se adaugat vinul si supa...

Parerea mea este ca pregatita astfel, carnea este mult mai savuroasa decat la cuptor.




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu