21 aprilie 2015

Sarmale cu pasat si carne de porc


Sarmalele cu varza murata si pasat sunt (pentru mine) foarte gustoase si usor digerabile. Cum se face, cum nu se face, dar dupa ce mananc astfel de sarmale.... mi se face foame destul de repede :) 

Am folosit: 

- 2 capatani de varza murata (de marime potrivita)
- 500 g carne de porc (pulpa)
- 1 cana orez
- 1 cana pasat
- 2 cepe potrivite
- 1 lingura pasta de ardei
- sare, piper
- boia dulce, cimbru uscat
-  2 foi de dafin
- 3 ramurele de cimbru uscat
- 1 legatura patrunjel verde
- 50 ml ulei

- carne afumata (eu am folosit bucati din cap de porc)

Am inceput prin a curata si toca ceapa. Am calit-o usor in ulei. Intre timp am taiat la cutit carnea (asa imi place) cat de marunt am putut, dar fara sa-mi bat prea tare capul. Am adaugat peste ceapa calita o lingurita de boia dulce, sare, piper si o lingurita rasa de cimbru uscat.
Am adaugat apoi pasatul care a fost spalat bine si tinut in apa de seara (mai bine de 10 ore), si orezul spalat in mai multe ape. 




Am adaugat si patrunjelul tocat si am amestecat compozitia cu mana ca sa pot omogeniza totul cat mai bine.


Am dat la o parte compozitia pentru sarmale si m-am ocupat de foile de varza. Varza murata a fost spalata si tinuta in apa rece aproximativ o ora pentru a "scoate" din sarea in exces si din acreala :) 
Am luat foile de pe cotor si le-am decupat astfel incat sa pot impacheta cat mai usor sarmalele si sa aiba o dimensiune potrivita. Am tocat tot ce a rezultat de la decuparea frunzelor, dar si foile mult prea mici.

Carnea afumata a fost si ea spalata si fiarta aproximativ 40 de minute inainte.

Am potrivit gustul de sare tinand cont de faptul ca foile de varza sunt deja destul de sarate. Am impachetat sarmalele.

Am turnat pe fundul unei oale incapatoare cateva linguri de ulei. Am pus 3 ramurele de cimbru uscat, 2 foi de dafin si un rand de varza tocata. A urmat un rand de sarmale si apoi am asezat bucatile de carnea afumata. 


Am intercalat sarmale printre carne si am continuat cu ele pana cand le-am terminat de asezat pe toate. Un strat generos de varza tocata a acoperit "comoara".
 Am adaugat apa calda pana la nivelul sarmalelor si am pus totul la fiert (la foc potrivit) pentru aproximativ o ora din momentul in care au inceput sa fiarba.

Intre timp am mai adaugat cate un pic de apa calda si am gustat :) 

Dupa ce am stins focul, am mai lasat sarmalele "sa se odihneasca" aproximativ jumatate de ora, timp in care ele "se aseaza" si sunt numai bune de mancat.

Cu smantana sau numai cu ardei iute.... sunt o nebunie!! :) 



Aceasta este varianta de sarmale cu pasat si carne, dar si varianta de post (cu pasat) este de luat in calcul :) 

Alte retete de sarmale aici sau aici.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu