26 mai 2015

Chiftele din orez


In urma cu cateva zile, am vazut la Cristina Iuliana Pana  chiftele cu orez. Interesant, nu?
Mai tarziu mi-am amintit ca in urma cu multa vreme am vazut ceva asemanator, dar umplute si se numeau "arancini". Ei bine, cu siguranta ce am facut eu aici - nu sunt arancinii, dar este ceva foarte gustos si usor de facut, ceva care ne mai scoate din rutina....altfel de chiftele :) 

Eu am folosit: 

- 250 g orez cu bob lung
- 2 fire de ceapa
- 1 fir de usturoi
- patrunjel, marar
- sare, piper
- 4 oua
- 120 g cascaval ras
- 3 linguri pesmet
- 1/2 ardei rosu
- 1 carnat cabanos
- 1/2 foaie de dafin
- ulei pentru prajit

Am fiert orezul in 3 cani si jumatate de apa cu sare, piper proaspat rasnit si foaie de dafin.
Nu a fost cazul sa-l scurg... a inghitit tot :)  L-am lasat sa se raceasca in liniste.... chiar am uitat de el cateva ore.... :) 

Cand am hotarat ca i-a venit randul am spalat si tocat ceapa, ardeiul, patrunjelul si mararul. Usturoi verde am avut ma congelator. Am tocat carnatul cabanos si am razuit cascavalul.
Le-am pus pe toate intr-un bol incapator impreuna cu 4 oua (doar 2 se vad in poza) si 3 linguri de pesmet. 



Am mai rasnit putin piper, am potrivit gustul de sare si am amestecat totul cu mana pana cand am omogenizat bine totul. 
Am inceput sa formez chiftelele si apoi sa le prajesc in baie de ulei pana cand s-au rumenit frumos pe toate partile



Le-am scos pe servetel absorbant si dupa ce le-am terminat de prajit am mancat cu multa pofta.
Le-a acompania perfect dulceata de ardei iute si apoi un pahar de bere :) 




Sunt usor picante - asa cum imi place mie pentru ca am fost generoasa cu piperul, iar dulceata de ardei iute a intregit gustul :)  Mmmmmm!!!! 




4 comentarii: