20 mai 2015

Dulceata din flori de SOC


Anul trecut am ratat fructele de soc - voiam sa fac gem. 
Anul acesta mi-am propus sa fiu mai vigilenta si sa nu ratez socul sub nici o forma. Ei bine, am reusit si am fost la cules de flori. Din prea mare graba si nerabdare... am ajuns un pic cam devreme, dar am gasit suficiente flori ca sa fac o dulceata, o socata, si sa usuc pentru ceai.



Dupa ce am facut aceasta dulceata, mi-am dat seama ca TREBUIE sa mai fac o portie.
Ce bine! La mine, socul este in plin sezon!

Reteta Iulianei Florentina Avram m-a inspirat, iar poza de pe blogul ei a fost cea care mi-a spus: "Daca nu faci... nu stii ce pierzi!!!" :) 

Asadar, am studiat reteta si in timpul prepararii... am facut mici, foarte mici modificari...

Am folosit: 

- 480 g flori de soc curatate
- 1 kg zahar
- 800 ml apa
- 1 lamaie mare

Am spalat inflorescentele cufundandu-le intr-un vas cu apa rece. Le-am pus la scurs si apoi am zis: "Doamne, da-mi rabdare!" si am inceput sa desprind floricelele.... Mi-am dat seama ca am nevoie de ajutor si nu am ezitat sa-l cer. ;) 


Daca tot am avut ajutor, mi-am permis ca intre timp sa pregatesc siropul.
Cu ajutorul instrumentului de curatat cartofi am curatat lamaia spalata bine.
Intr-o cratita incapatoare am pus zaharul, coaja de lamaie si apa.
Am lasat sa fiarba totul pana cand s-a legat siropul.



Am adaugat florile curatate si zeama de la lamaie


Am amestecat si am fiert totul aproximativ 30 de minute.


Acum imi dau seama ca am fiert putin prea mult dulceata... poate ca trebuia sa fie putin mai lichida, DAR gustul este de-a dreptul minunat!!!!

Am pus-o fierbinte in borcane sterilizate, am pus capacele si le-am pus 10 minute pe capac.
Apoi le-am intors si le-am pus in "patutul caldut" pregatit special pentru ele. Le-am lasat acolo pana a doua zi cand le-am etichetat si le-am pus pe raft in camara.




Am facut greseala sa pun o lingurita pe o gogoasa calduta... Mmmmm!!!! :)









4 comentarii:

  1. Minunata dulceata si ma bucur mult ca ai incercat-o .Ultima poza cu gogoasa aia o sa ma bantuie ,presimt ! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaaa - dulceata este suuuper!
      Iti mai spun ceva... daca faci gogosi - fa putine! :)))

      Ștergere
  2. Si eu am facut tot dupa reteta Iulianei si ne-a plăcut tare doar ca eu am lasat-o cu sirop mai mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, urmatoarea sarja a fost si la mine cu mai mult sirop... si a avut un aspect mai matasos, dar nu am mai facut poze.
      Cu atatea ploi,nu am apucat sa fac anul acesta, dar in week-end sigur voi merge dupa soc :)

      Ștergere