25 mai 2015

Iaurt de casa


A trecut ceva vreme de cand am hotarat ca trebuie sa fac in casa iaurtul.
Abia acum "am dat drumul la productie" :) 

Voi scrie aici cum am facut eu. Poate nu-i cea mai buna reteta/metoda, dar pentru mine este si sunt foarte multumita de ce-mi iese :) 

In primul rand - am plecat la piata cu gandul sa achizitionez un borcan de iaurt naturat si 2 litri de lapte proaspat - desigur de la micii producatori.

Am gasit un iaurt perfect - poate putin cam scumpicel dar era atat de gustos si de fin. Era dintr-un amestec de lapte de vaca cu lapte de capra.

Am cumparat si laptele si voiasa nevoie mare - am venit acasa. :)

Asadar, am avut nevoie de: 

- iaurt natural
- lapte de vaca proaspat

Nimic mai simplu! Am strecurat laptele direct in cratita in care l-am pus la fiert. L-am fiert si apoi l-am lasat sa se raceasca aproape de tot, dar nu chiar de tot :) 

Intr-o oala de lut am pus 3 linguri generoase de iaurt natural (impreuna cu stratul de smantana de deasupta)


Am adaugat apoi lapte de vaca fiert si aproape racit cate un pic (impreuna cu smantana de desupra) omogenizand amestecul din oala cu ajutorul unei linguri cu coada mai lunga.

Aici este laptele fiert si smantana ...

Pe langa cele 3 linguri de iaurt, in ulcica mea a mai incaput aproximativ 800 ml de lapte (si smantana)

A inceput "sa se prinda" (solidifice) destul de repede, dar eu l-am gustat numai dupa 48 de ore.


Este atat de fin si gustos!!! 
Ar fi o crima daca as mai cumpara iaurt.


Nu-mi propun sa vorbesc despre beneficiile pe care le aduce iaurtul consumandu-l regulat, DAR spun ca iaurtul facut in casa este INFINIT superior iaurtului cumparat. Cand spun asta ma gandesc si la gust si la calitate. 

Deci: nu mai cumparati iaurt! Faceti iaurtul in casa! Este atat de simplu! Se face atat de repede!


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu