12 mai 2015

Mancare de dragavei (stevie)


Astazi am fost la piata si desi nu aveam in lista de cumparaturi, nu m-am putut dezlipi de langa doua legaturi de dragavei sau... stevie. Nu stiu care este denumirea corecta.... sau poate sunt amandoua corecte.... Cert este ca eu am mancat asa ceva pentru prima data in Oltenia si... mi-a placut. 
Nu am mai facut de muuulta vreme si incerc sa-mi dau seama de ce am abandonat dragaveiul...???

Am folosit: 

- 2 legaturi mari de dragavei/stevie
- 1 ceapa alba (potrivita)
- 1 fir usturoi verde
- 3 catei de usturoi
- 1 morcov mic
- 100 ml suc de rosii (home)
- 1 lingurita faina
- 3 linguri ulei
- sare, piper

Am spalat si curatat frunzele de dragavei. Le-am scos tijele/nervura aceea groasa si tare din mijloc.



Am curatat, spalat si tocat ceapa, firul de usturoi si cateii de usturoi. Morcovul l-am dat pe razatoare.


Am inabusit legumele in 3 linguri de ulei si aproximativ 50 ml apa 


Cand acestea au fost moi, am adaugat 4 polonice de apa fierbinte, sare si piper iar apoi am adaugat si frunzele de dragavei taiate


In maxim 5 minute frunzele "s-au topit". Am amestecat faina cu sucul de rosii si putina  apa



Am adaugat  amestecul in cratita si am lasat sa mai fiarba totul aproximativ 5 minute. Am considerat ca am obtinut consistenta dorita, am potrivit gustul de sare si piper, am oprit focul si am pus capacul.

Peste 5 minute avea o textura cremoasa si gust acrisor.


Aceasta poate fi o mancare excelenta de post, dar este foarte potrivita ca si garnitura langa o friptura sau chiar langa niste oua ochiuri. Eu am mancat cu oua posate. Suuuper!










2 comentarii:

  1. Dragavei ori ba, ce mai contează cand oul 'cela cleios e vedeta... una obraznic de apetisantă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oul 'cela cleios... cand o veni vremea... spun de la cine am invatat sa/l fac :P

      Ștergere