24 iunie 2015

Chiftele din naut si cartofi - Bhajia


Reteta aceasta este inspirata din bucataria somaleza, dar se spune ca este imprumutata de la indieni.... Eu am hotarat sa o fac pentru ca sunt fan naut, pentru ca mi s-a parut ca se face foarte repede, pentru ca mi-am dat seama ca pot sa improvizez pe marginea ei, pentru ca...., pentru ca.... :) 

Am folosit:

-  150 g faina de naut
- 100 ml apa
- 1 lingurita praf de copt
- 2 cartofi mari
- 1 ceapa mare
- 1 felie ardei rosu
- patrunjel verde
- sare, piper, 
- 1/2 lingurita seminte de coriandru rasnite
- ulei pentru prajit

Pentru sos am folosit: 

- 125 g iaurt natur 5% 
- sare
- 1 catel de usturoi
- patrunjel verde

Am inceput prin a pune la fiert cartofii (in coaja).
Pana cand acestia au fiert - am facut un aluat din faina de naut, apa si praf de copt. L-am lasat sa se odihneasca aproximativ 20 de minute.


Am curatat si tocat fin ceapa.
Am tocat felia de ardei si patrunjelul
Am taiat cubulete mici cartofii.


Am amestecat legumele cu aluatul din faina de naut.


Am format bilute cam cat o nuca si am pregatit tava cu ulei.


Cand am pus chiftelele in uleiul incins le-am aplatizat putin.



Le-am scos pe servetel abserbant dupa cum s-au prajit.

Am zdrobit catelul de usturoi si l-am amestecat cu iaurtul, sarea si cateva frunze de patrunjel tocate marunt.
In poze nu apare, dar am combinat sosul de mai sus cu dulceata de ardei iute. Mmmmmm!!!!
Suuuper bun! 

Printre altele, mancate fara sosul de iaurt - sunt un aperitiv foarte potrivit pentru zilele de post. : )












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu