4 iulie 2015

Branza telemea de oaie


In urma cu 3 saptamani am avut ocazia sa achizitionez cas de oaie foarte bine scurs, la un pret extrem de bun. Desigur, nu am stat pe ganduri si am cumparat 11 kg - atat cantareau cele doua bucati pe care le avea femeia in piata :) 

Am stiut inca de atunci ca o parte il voi face ca aici, pentru ca metoda asta nu da gres niciodata si am dorit tare mult sa incerc inca odata sa fac branza telemea. Avand in vedere faptul ca reteta de branza la borcan este a Ginei, am zis sa merg tot pe mana ei si cu branza in saramura. :) 


Zis si facut!

Am facut o saramura (apa si sare mare - de sac, neiodata) pe care "am testat-o" cu ajutorul unui ou proaspat de gaina. Atunci cand oul pluteste, solutia este buna.

Desi in poza nu se observa prea bine... oul chiar pluteste. :) 
Am fiert saramura maxim 5 minute din momentul in care a inceput sa clocoteasca. 
Am lasat-o sa se raceasca complet.


Am taiat casul bucati potrivite astfel incat sa incapa in borcanul ales.
Le-am presarat cu sare si le-am lasat cateva ore asa. Din casul meu nu a mai curs zer.




Cand saramura a fost complet rece, am asezat bucatile de branza in borcan si am turnat-o si pe ea. Am pus capacele si am depozitat borcanele in frigider. Mi-a fost teama de temperaturile ridicate din camara mea.

 



Dupa aproximativ 2 saptamani am incercat branza. Este tare si cam sarata pentru gustul meu, dar tinuta in apa - in nici o ora este numai buna pentru mancat. Sunt sigura ca s-ar pastra si in camara pregatita in felul acesta.

Trec aceasta reteta la "experimente reusite".

Cu ocazia altor "incercari" - eu am facut saramura exact la fel.... pe principiul oului care pluteste, dar nu am fiert-o niciodata. Se pare ca detaliile fac diferenta si de data aceasta. Multumesc, Gina  pentru indicatii! :) 

Asa arata acum 









2 comentarii:

  1. Buna rau branza asta de oaie si tare fain mai arata in ambele cazuri, iar de gust....ce sa mai vorbesc !
    Bravo tie !
    Uite imi permit sa-ti arat cum sa incerci sa o mai faci. Eu de cand am reteta, fac in fiecare an Crema Focsani :
    http://danielabucatariemoldo-ardeleneasca.blogspot.ro/2014/05/crema-focsani-pentru-cunoscatori-sau.html
    Te tzuc cu drag !Weekend fain sa ai ....

    RăspundețiȘtergere
  2. Interesant! Niciodata nu m-as fi gandit sa tin casul atatea ore in apa simpla.... Multumesc, Sidy! Cu siguranta voi incerca si aceasta metoda :)

    RăspundețiȘtergere