18 iulie 2015

Friptura de caprioara cu vin si usturoi


In ultima vreme am avut ocazia sa gatesc destul de des vanat. Aici, aici si aici sunt cateva retete pe care le-am facut in ultima vreme, dar mai sunt si altele. Mereu am incercat sa fac altceva.

De data aceasta am facut ceva "din capul meu" cu riscul de a fi acuzata ca mi-am batut joc de carne. Eu nu recomand nimanui reteta, eu asa am facut - a iesit suuuuper si o voi  repeta. :) 

Am folosit: 

Etapa 1:

- 1,300 kg carne de caprioara (muschi)
- 3 catei de usturoi
- 4 boabe ienibahar
- sare, piper
- 1 foaie dafin

Etapa 2: 

- 50 ml ulei (sau aprox 50 g unt)
- 100 ml apa
- 200 ml vin alb demisec
- 5 catei de usturoi

Am decongelat carnea si am tinut-o cateva ore in apa rece, schimband apa din cand in cand "ca sa iasa sangele" 
Am pus carnea in oala sub presiune, am adaugat boabele de ienibahar, sare, piper, foaia de dafin si cateii de usturoi. Am completat cu apa, atat cat sa treaca cu doi sau trei centimetri peste carne.
Am fiert carnea 40 de minute din momentul in care oala a inceput sa scoata aburi.


Am scos carnea, am taiat-o bucati potrivite si apoi am pus-o sa se prajeasca/rumeneasca putin pe toate partile in 50 ml ulei. Am adaugat apoi apa, vinul si usturoiul.




Am pus capacul si am lasat sa fiarba pana cand a scazut sosul. Am scos iar carnea si cu ajutorul belnderului vertical am transformat sosul intr-o "emulsie" fina si aromata.



Am mancat cu legume trase la tigaie - dovlecel, ardei capia si ardei iute plus sos. Am presarat si putin patrunjel. Mmmmm!!! 













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu