8 august 2015

Ghiveci cu dovlecei


Imi plac dovleceii sub orice forma... ciorba, pane, sos.... etc.
De data aceasta am facut un ghiveci in care predomina dovlecelul. Este vara si mancarea se face repede, este gustoasa si rece si calda, iertfina si este ideala si intr-o zi de post.

Am folosit: 

- 1 dovlecel mare (aproximativ 1 kg curatat)
- 1 ardei capia
- 1 ardei gras
- 2 cepe mari
- 1/2 kg rosii
- 1 legatura marar
- 50-60 ml ulei
- sare, piper

Am curatat si spalat ceapa si ardeii. I-am taiat felii.
Am curatat dovlecelul de seminte si partea moale din interior. L-am taiat cuburi.
Am decojit rosiile si le-am taiat cuburi (chiar le-am pasat usor cu furculita).
Am spalat mararul si l-am tocat.


Am presarat dovlecelul cu sare grunjoasa si l-am lasat "sa lase zeama" pana cand am calit ceapa si ardeiul in aproximativ 50 ml ulei si putina sare.



Cand ceapa si ardeiul au fost calite, am adaugat dovlecelul scurs de zeama lasata.


Am amestecat si am lasat sa se imprieteneasca pana cand dovlecelul a fost aproape facut.


Am adaugat rosiile si piper. Am potrivit gustul de sare si iar am lasat la fiert pana cand a scazut putin sosul.


Inainte de a opri focul si a pune capacul.... am aduagat mararul tocat si gata mancarica :) 



O mancare usoara care se potriveste de minune cu friptura, oua ochiuri, mamaliga sau pur si simplu cu paine, iar daca este paine prajita.... este si mai bine :) 




Nota: Se poate adauga usturoi sau ardei iute. 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu