29 august 2015

Sirop din fructe de soc


Dupa reteta de aici, am facut acest minunat sirop, la rece.
De teama ca voi rata si anul acesta fructele de soc, din "recolta" adunata intr-o zi am hotarat sa fac si dulceata si sirop, motiv pentru care am facut cu doar o treime din cantitatile retetei de mai sus.

Cunosc teoria potrivit careia fructele de soc nu trebuiesc consumate crude. Este adevarat ca pot creea un anume disconfort daca sunt consumate in cantitati mari. Dozele periculoase sunt de peste 200 g de fruct ori suc, sau de 300 ml de tinctura pe zi.
Aici - mai multe detalii despre frcutele de soc.

Am folosit: 

- 1 kg fructe
- 1,5 kg zahar
- 1 lingura sare de lamaie
- 0,5 lingurita salicil
- 0,850 ml apa

Am curatat si spalat fructele...


... am adaugat sarea de lamaie si salicilul...


Am amestecat si apoi am zdrobit fructele cat mai bine.


Am acoperit cratita si am pus-o la rece pentru minim 48 de ore (eu am tinut-o la frigider). In acest timp am amestecat de cateva ori in cratita.

Cand au expirat cele 48 de ore, am pregatit siropul - am pus zaharul in apa si am amestecat pana cand acesta s-a topit complet.


Am turnat fructele intr-o strecuratoare pusa deasupra unui vas. Cu ajutorul unei linguri, 
le-am presat putin dorind sa obtin cat mai mult din pulpa fructelor.


Cand zaharul a fost complet topit am adaugat siropul rezultat. 


Le-am amestecat si apoi am pus siropul in sticle (de sticla)


Aveam in frigider apa minerala reeeceeeee...
Este divin!!!















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu