19 august 2015

Tort DOBOS


Sunt cateva retete de tort care sunt pentru mine o adevarata provocare.... dar din pacate, mereu invoc diferite motive, si le tot aman. Este si cazul acestui tort. Reteta este una sigura. O am de la cineva care o face mereu, unde am mancat mereu si de fiecare data am fost incantata atat eu cat si copilul.

FOI:

- 10 oua
- 5 linguri apa
 - 15 linguri zahar (cam 250 g - am pus eu)
- 15 linguri faina
- 4 g bicarbonat

CREMA:

- 3 oua intregi
- 1 cana zahar (cam 230 g)
- 3 linguri apa
- 2 linguri cacao
- 100 g ciocolata amaruie
- 2 pliculete zahar vanilinat (optional)

Am batut ouale intregi cu zaharul, apoi am adaugat apa si cacao.... am pus la fiert (eu am un vas cu pereti grosi, dar in lipsa acestuia se poate face pe abur). Cand s-a ingrosat putin, am luat vasul de pe foc si am adaugat ciocolata rupta bucatele. Am amestecat pana cand aceasta s-a topit. Dupa ce s-a racit complet am adaugat un pachet de unt (la temperatura camerei).... Gata crema!

GLAZURA:

- 40 ml smantana pentru frisca
- 40 ml apa
- 25 g cacao
- 25 g zahar
- 2.5 g gelatina

Pentru foi: se procedeaza exact ca la pandispan si se coc muuuulteee :) Eu am copt 10 sau 11 dar trebuie sa recunosc ca am rupt cateva... 2 sau 3...




 Pentru crema: Am batut ouale intregi cu zaharul, apoi am adaugat apa si cacao.... am pus la fiert (eu am un vas cu pereti grosi, dar in lipsa acestuia se poate face pe abur). Cand s-a ingrosat putin, am luat vasul de pe foc si am adaugat ciocolata rupta bucatele. Am amestecat pana cand aceasta s-a topit. Dupa ce s-a racit complet am adaugat un pachet de unt (la temperatura camerei).... Gata crema!

Pentru glazura: Am amestecat bine smantana cu apa si zaharul. Am pus la fiert. Am adaugat cacao, am lasat sa clocoteasca 2 - 3 minute (amestecand continuu) si apoi am luat vasul de pe foc. Am adaugat gelatina hidratata in putina apa. Am amestecat pana cand acesta s-a topit complet si am pus glazura/jeleu pe tort.

Pentru margini am folosit crema ganache.... din 100 g ciocolata cu lapte si aprox 200 g smantana pentru frisca, dar 100 g frisca am adaugat-o cand am mixat ciocolata topita si racita.

Am montat tortul. Am pus cate putina crema  pe fiecrae foaie pana cand am epuizat si foile si crema. Am avut totusi grija sa opresc doua linguri de crema. Am taiat foile umplute in doua, pe lungime, si am suprapus cele doua parti lipindu-le cu cele doua linguri de crema. Astfel a rezultat un tort inalt cu muuulte foi... cred ca am numarat vreo 16....





Am turnat cu grija glazura si am decorat marginile


Pentru decor am mai olosit cateva floricele din pasta de zahar....








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu