14 septembrie 2015

Salata de ghebe - pentru iarna



Am preluat aceasta reteta cu mult timp in urma de la o prietena.
Fiindca ne plac mult ciupercile sub orice forma - am grija ca in fiecare am sa fac macar cateva borcane de ghebe murate. Dupa cum se vede - este de fapt o salata.

Pentru o portie, conform retetei este nevoie de urmatoarele cantitati de ingrediente, dar eu fac intotdeauna in functie de cate ciuperci am. Desigur, uneori ajustez si cantitatile de legume.



- 5 kg de ciuperci- 1 kg de ceapa- 1,5 kg gogosari- 1 kg morcov- 150 g usturoi- 10 g piper- 1/2 litri otet- 3/4 litri apa- 5 sau 6 foi de dafin- 1/4 litri ulei- 1/4 kg miere (eu am folosit zahar)- sare dupa gust


Am adunat ciuperci tinere si sanatoase...


Am fiert ciupercile curatate si spalate bine - timp de 30 de minute. Eu am folosit ghebe, dar se pot folosi si cu alte ciuperci care au o textura mai .... fibroasa.... gen pleurotus sau champignon.







 Le-am clatit foarte bine in muuulte ape si apoi le-am amestecat cu zarzavatul taiat bastonase, rondele sau cum imi vine in momentul respectiv. 



Am pus la fiert solutia formata din apa, otet, piper, foi de dafin, usturoi, ulei, zahar si sare.



 Cand a inceput sa clocoteasca am adaugat amestecul de ciuperci si zarzavat. 


Le-am fiert pana cand gogosarul si-a schimbat culoarea si s-a facut un pic moale, dar nu atat de moale incat sa se "decojeasca".



Am pus salata fierbinte in borcane si le-am pus sa se raceasca "lento" in paturi. 

 Gata! Asta-i tot.






Ca observatie personala - spun ca trebuiesc marite cantitatile pentru solutia in care urmeaza sa fiarba.... poate chiar cu jumatate. Eu uneori uit sa fac asta si intotdeauna imi ramane extrem de putin lichid - ceea ce duce la o inchegarea a muraturii. Poate folosind alt tip de ciuperci... nu este cazul, dar la ghebe asta se intampla.



Cu alta ocazie.... 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu