24 septembrie 2015

Zacusca cu ciuperci de padure (ghebe)


Daca tot a fost copilul in padure cu bunicul si a adunat ghebe muuulte.... sa facem si o zacusca.
Chiar daca am facut si zacusca cu manatarci, merge si una de ghebe :) 

Am folosit: 

- 3 kg ghebe curatate
- 1,5 kg ceapa
- 3 kg ardei capia
- 300 ml suc de rosii
- 400 ml ulei
-200 ml apa
- 100 ml ulei
- sare
- piper
- 1 foaie de dafin

Am curatat si spalat in mai multe ape ciupercile. Le-am pus la calit in 100 ml ulei si le-am lasat pana cand a scazut zeama pe care au lasat-o, amestecand mereu in ele. Le-am luat de pe foc si cand au fost reci le-am tocat cu ajutoul mixerului de bucatarie.

Am curatat, spalat si tocat ceapa si ardeii.



Am calit/sotat ceapa in 400 ml ulei si 200 ml apa pana cand a devenit sticloasa. Am adaugat apoi o foaie de dafin si ardeii tocati



Am fiert amestecul pana cand a scazut din nou toata zeama lasata de ardei. Am adaugat ciupercile si piper proaspat macinat



Tot acum am adaugat si sucul de rosii.

Amestecand continuu, am mai fiert compozitia mai bine de jumatate de ora.


Aceasta a fost "recolta" :) 



Am sterilizat borcanele la bain marie 30 de minute din momentul in care au inceput sa fiarba.
Le-am lasat sa se raceasca in apa in care au fiert.

Gustul nu-l pot arata, dar pot spune ca este divina :) 
Iubitorii si cunoscatorii ciupercilor de padure stiu ca spun adevarul :) 









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu