5 octombrie 2015

Ardei iuti umpluti cu ton, ansoa si capere



Anul trecut am vazut aceasta reteta pe blogul Iulianei Florentina Avram si a fost dragoste la prima vedere. Auzisem de mai mult timp de aceasta combinatie si am fost sigura ca va fi foarte pe gustul meu. Ca o coincidenta, in foarte scurt timp am primit foarte multi "ardei iuti cherry" si am facut dulceata de ardei iute, dar si aceasta reteta.

Am folosit: 

- 1 kg ardei iuti tip chery (aproximativ)
- 3 conserve de ton (masa neta/buc = 135 g)
- 8 fileuri ansoara (in sare)
- 4 linguri capere
- 400 ml vin alb sec
- 400 ml otet de vin 
- 4 frunze de dafin
- 1 lingurita de sare
- ulei de masline (pentru acoperit ardeii)

Am spalat ardeii foarte bine si apoi i-am curatat de cotor si seminte.
Desigur am folosit manusi chirurgicale si am deschis larg geamul la bucatarie. 
Cu toate acestea.... la un moment dat am chemat ajutoare. Din acest tip de ardei semintele se scot foarte greu si rabdarea pe care am avut-o eu.... s-a epuizat. :) 



Am spalat din nou ardeii si intr-o craticioara am pus la fiert vinul, otetul, sarea si foile de dafin.
Cand a dat in clocot am introdus pe rand ardeii.



Am lasat la fiert fiecare transa de ardei ... aproximativ 5 minute si apoi i-am scos sa se scurga intr-o strecuratoare.


Cand am terminat cu toti ardeii, am pregatit un "pat" de servetele de bucatarie pe o tava. Am pus toti ardeii cu gura in jos,i-am acoperit cu un tifon si i-am lasat astfel pana a doua zi. Trebuie sa fie scursi foarte bine.


Nu am aruncat semintele, le-am uscat. Le-am impartit prietenilor :) 


A doua zi am pus la scurs conserva de ton, am desarat si scurs fileurile de ansoa si am scurs foarte bine caperele.





Cu ajutorul robotului de bucatarie am mixat totul pana cand am obtinut o pasta legata, dar nu cremoasa. Iuliana recomanda sa se adauge cateva linguri de ulei de masline daca nu se leaga compozitia. La mine nu a fost cazul :) 


Cu grija, atentie si emotie (imi venea sa mananc toata pasta aceea delicioasa) am umplut ardeii, i-am asezat in borcanele si am turnat peste ei ulei de masline pana cand i-am acoperit complet.






Am pus capacele borcanelor si le-am dus in camara. Asta a fost tot.


Sunt un aperitiv grozav alaturi de o felie de paine prajita si/sau masline.
Sunt picanti dar acceptabil. Eu zic ca pot fi mancati de oricine :) 

Nota: Solutia aromatizata - rezultata de la oparirea ardeilor a fost minunata pe parcursul iernii pentru acrirea ciorbelor, dar nu numai....
Uleiul ramas in borcan a fost folosit la salate.In cantitati rezonabile - da o savoare deosebita.

Deci... nimic nu se pierde! :)







2 comentarii:

  1. Preparatul chiar e un deliciu.Permite diverse variații de condimente, e loc de fantezie pe aceasta temă.Oricum, e o gustare pentru rafinament.Felicitari doamna.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pot sa spun doar ca sunt absolut de acord cu tot ce ati spus si ca va multumesc pentru vizita si aprecieri :)

      Ștergere