4 octombrie 2015

Pasta (pate) de ardei iute


Este stiut faptul ca sunt fan ardei iute. Nu mananc foarte mult, dar imi place sa mananc aproape cu orice... deci.... am facut dulceata de ardei iute, ardei iute in otet, si altfel de ardei iute - o reteta un pic altfel, dar extrem de gustoasa si de apreciata de muuulta lume :) 

De vreo doi ani imi tot propun sa fac si aceasta pasta de ardei iute, dar nu am avut putere. Anul trecut am primit un borcan tocmai din Italia, de la Gina Bradea si asta m-a convins. Pasta aceasta este o reteta din zona Calabria si este de-a dreptul minunata. Se poate folosi la orice fel de mancare.

Am folosit: 

- 1 kg ardei iuti
- 30 g sare grunjoasa
- 300 ml ulei de masline

Am ales ardei bine copti si foarte sanatosi. I-am spalat si apoi i-am curatat de cotor si seminte fara sa insist foarte mult. Desigur am folosit manusi chirurgicale. Ar fi fost buna si o masca. Eu i-am curatat in bucatarie si am simtit ca mi se usuca nasul, ochii si gatul. Probabil daca i-as fi curatat afara ar fi fost mult mai bine (pentru mine).


Cand au fost toti curatati, am presarat peste ei 30 g sare grunjoasa. I-am amestecat bine si apoi am pus deasupra lor o farfurie si o greutate. In foto se vede doar farfuria pentru ca am uitat sa fac urmatoarea poza. In felul acesta i-am pus in frigider pentru 48 de ore, timp in care am mai umblat in ei.... cam de doua ori pe zi.




Dupa expirarea celor 48 de ore, am pus ardeii la scurs intr-o strecuratoare.... tot cu o greutate deasupra lor ca sa iasa cat mai multa apa/zeama din ei. I-am lasat la scurs de seara pana dimineata, timp in care i-am tinut tot in frigider. 
Aici se poate observat cat de multa zeama au lasat.


A doua zi i-am pus in bolul robotului de bucatarie si i-am tocat. 
Ardeii mei au avut coaja cam groasa si destul de putina pulpa. Asta s-a vazut foarte bine mai ales dupa cele 48 de ore in care au stat cu sare... Deci nu am reusit sa-i toc chiar foarte fin, motiv pentru care m-am ajutat putin si de blenderul vertical. In cele din urma a iesit asa ceva ...


Am inceput sa incorporez uleiul de masline, putin cate putin - ca la maioneza - pana cand am epuizat cei 300 ml...



Am pus pasta in borcane sterilizate, mici - cele mai mici pe care le-am mai avut prin casa.... si apoi le-am sterlizat la bain marie 30 de minute din momentul in care au inceput sa fiarba.





Inca nu am dat atacul la nici un borcanel, dar abia astept sa pun cate un varf de cutit in orice sos pentru paste, in orez sau in farfuria cu ciorba :) 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu