1 octombrie 2015

Traditie si gastronomie romaneasca - Octombrie 2015


       Din luna martie de cand Gina a lansat proiectul "Traditie si gastronomie romaneasca" - gazdele fiecarei luni au propus teme si cei care au dorit sa participe au pregatit cel putin o reteta sau au povestit despre obiceiurile si traditiile aferente sarbatorilor din luna respectiva.
      Asadar, in luna martie, Gina ne-a indemnat sa gatim retete specifice lunii lui martisor (din zona din care provenim). In luna aprilie, Cerasela Badr el Din a dorit sa pregatim drob, iar in luna mai -  Simona ne-a poftit sa framantam cu strasnicie aluaturi dulci sau sarate. Sidonia a propus in luna iunie sa nu uitam de placintele traditional romanesti. In luna Iulie  - Margareta Cismasiu "ne atrage atentia" ca bucataria romaneasca se bucura de o gama variata de produse din carne si ne propune sa gatim mancaruri/tocanite din legume sau carne. Mmmmm! Cristina Iuliana Pana a propus in luna august sa pregatim ciorbe si supe calde sau reci. Odata cu venirea toamnei, bogatia s-a revarsat peste pamant si Lili Liliana a dat startul in septembrie la conserve, muraturi, prajituri, ciorbe si alte bunatati cu legume si fructe ce le culegem toamna. 
      Toate paradele retetelor pregatite pana acum pot fi vazute pe blogurile doamnelor mai sus mentionate sau pe grupul "Traditie si gastronomie romaneasca" - de pe Facebook.
      Dupa atatea provocari minunate, in luna octombrie, eu - prin intermediul modestului meu blog voi gazdui proiectul Ginei. Sunt pentru prima data in aceasta postura si sper ca voi fi o gazda buna. :)  
      Va propun sa gatim traditional cu fructele toamnei: nuci, castane, mere, pere, prune, gutui, struguri si dovleac. De asemnea, sunt sigura ca stiti multe povesti de la culesul vitei de vie sau din jurul ceaunului cu magiun.
      Desigur, deja se stie - am rugamintea sa nu folositi conservanti sau alte adaosuri gen delikat.

 In luna octombrie, pe data de 14, romanii sarbatoresc Sf. Paraschiva si pe 26 - Sf. Dumitru.

Va astept cu drag!




4 comentarii:

  1. Frumoasa tema,desigur ca voi participa si eu cu un articol.Referitor la a nu folosi conservant sunt de acord insa eu il folosesc deoarece camara mea nu este foarte rece decat pe timpul iernii. Conservele incep sa le fac si pe timpul verii cand este destul de cald in camara si pentru siguranta trebuie sa adaug conservant(aspirina nu o suport).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc pentru apreciere si vizita. Si eu folosesc salicil, doar salicil - la unele conserve, dar nu la toate. Incerc "sa ma despart de el" :)
      Sunt sigura ca vei gasi si prepara o reteta la care sa nu fie nevoie sa folosesti.
      Te astept cu drag!

      Ștergere
  2. Faina si provocarea din aceasta luna. Multumim Elena. Eu am renuntat de mult de la orice conservant. Si pot sa spun, ca am avut succes de vreo trei ani ;)

    RăspundețiȘtergere