22 noiembrie 2015

Tort cu mousse de portocale si glazura de ciocolata - varianta 2






"Mousse-ul" acestui tort este facut cu dulceata de portocale si este o metoda foarte ingenioasa si rapida daca ai dulceata de portocale in casa :) 

Am folosit: 

- 4 oua 
- 120 g zahar
- 100 g faina
- 20 g cacao

- 1 borcan dulceata de portocale (370 ml)
- 1 plic gelatina granule
- 400 smantana pentru frisca

- 150 g ciocolata 55% cacao
- 50 ml smantana pentru frisca (aproximativ)
- coji de portocale confiate

Am inceput cu blatul. Am mixat ouale adaugand zaharul treptat. Totul a durat minim 15 minute. Am adaugat faina si cacao cernute si le-am incorporat cu ajutorului telului. Am copt blatul in tava cu diametru 20 cm aproximativ 25 de minute - pana trece testul cu scobitoarea. Cand a fost rece l-am taiat in doua.

Am pus gelatina la hidratat in 4 linguri de apa calduta
Am adaugat alte 4 linguri de apa in dulceata de portocale si am dat-o in cateva clocote.
Pana cand dulceata s-a racorit putin, am mixat smantana pentru frisca si am topit la baie de abur gelatina hidratata.
Am adaugat gelatina in dulceata si apoi totul in frisca batuta. A rezultat o crema pufoasa cu bucati mici de portocala prin ea.

Am montat tortul in inelul tavii in care l-am copt, asezat pe un platou. Am pus primul blat insiropat, apoi crema si apoi al doilea blat insiropat. Ar fi fost bine daca aveam mai mult sirop, dar nu am mai pregatit altul pentru ca aveam ramas de la alt tort...
Am impachetat frumos tortul si l-am pus la rece pentru vreo 4 ore. 

Am eliminat apoi inelul detasabil si l-am lasat la temperatura camerei vreo jumatate de ora, timp in care am pregatit si glazura.


Am topit ciocolata la microunde in reprize de cate 10 secunde (aproximativ) amestecand de fiecare data in ea. Cand a fost complet topita am incorporat smantana pentru frisca, iar cand am obtinut consistenta dorita - am intins-o peste tort. Mai departe... inspiratie zero... dupa cum se poate vedea :) 


Tortul acesta este este chiar gustos, asa cum am mai zis... combinatia ciocolata cu portocala este "mortala" pentru mine.  Nu am asteptat prea mult ca sa degustam... :) 

  
   







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu