6 decembrie 2015

Ciorba de peste - reteta ungureasca


La inceputul lunii august am mancat pentru prima data o astfel de ciorba la cumnata mea.
 A fost foarte pe placul meu si inca de atunci mi-am propus sa o fac cat mai repede.... si "repede" abia acum a sosit :)  Desigur, am cerut detalii inca de atunci, de la masa...

In principiu am respectat "tehnologia de lucru" indicata de ea - cu materia prima pe care am avut-o eu la indemana.

Specific acestei ciorbe este faptul ca se foloseste destul de multa boia.
 Intre timp am aflat ca sunt multe variante - care mai de care.... Eu voi scrie cum am pregatit-o eu si va asigur ca a iesit o bunatate. :) 

Am folosit: 

- tacam de peste (2 capete de somon plus unul de fitofag)
- 1/2 file fitofag (aprox. 600 g)
- 1 morcov
- 1 ardei gras rosu
- 2 cepe potrivite
- 3 catei de usturoi
- 150 ml suc de rosii
- 3 linguri ulei
- 1 lingurita boia dulce
- 1 lingurita boia iute
- 1/2 lingurita piper mozaic proaspat rasnit
- 1/2 lingurita fulgi chilli
- sare
- patrunjel verde

Am inceput cu o munca nu chiar placuta (pentru mine) si anume: am scos branhiile. Am spalat apoi bine capetele de peste si le-am lasat in apa pentru aproximativ jumatate de ora. 

Am curatat bucata de file de eventuali solzi rataciti, am spalat-o si am portionat-o in bucati potrivite pentru o portie de supa.

Am pus capetele de peste la fiert in apa cu sare. Am adaugat apa cat sa treaca peste ele cu aproximativ 3 degete. Cand au fost fierte, si oasele s-au scos foarte usor, le-am scos pe o farfurie, le-am lasat sa se raceasca putin. "Am cules" toata carnea care s-a putut lua avand foarte mare grija sa nu ramana vreun os. Am lasat-o sa se raceasca complet.

Printr-o sita fina am strecurat de doua ori zeama in care au fiert capetele de peste.


Intre timp am curatat, spalat si tocat ceapa, morcovul, ardeiul si usturoiul.


In cele 3 linguri de ulei si putina zeama in care a fiert pestele - am sotat legumele.
Pana cand s-au facut acestea la foc potrivit - am tocat la cutit carnea de peste - ocazie cu care am mai verificat-o odata de oase. Normal ar fi fost sa o dau prin masina de tocat...


Am adaugat peste legume carnea de peste tocata "pe post de ingroseala"....


Am amestecat si am adaugat condimentele....


Am adaugat zeama in care a fiert pestele si cand morcovul a fost fiert bine, am adaugat sucul de rosii. Eu am pus 150 ml, dar este strict dupa gustul fiecaruia :) 

Bucatile intregi de carne, adica cele rezultate din fileul de fitofag - au aterizat si ele in ciorba dar abia acum. Am mai lasat sa fiarba impreuna aproximativ.... 7 minute la foc mic, fara clocot mare ca sa nu se desfaca bucatile de carne si sa nu se imprastie oase in ciorba. Am dres gustul de sare.

Cam asa arata cand am hotarat ca ciorba este gata.


Crede cineva sau nu... dar  eu am simtit nevoia sa mai pun putina pasta de ardei iute in ciorba....nu multa.... dar am mai pus. :) 

Eu am mancat cu paine proaspata, tihnita.... dar urmatoarea portie am savurat-o cu paine usor prajita.... Yamiiiii!!!! 








2 comentarii:

  1. Cred ca e tare buna preparata asa cu mai multe feluri de peste!
    Mama mea adora ciorba de peste, e preferata ei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaaa, este foarte gustoasa! Faptul ca este mai "deasa" si are boia o diferentiaza de ciorba noastra - care are de asemenea, farmecul ei. Nu as putea sa spun ca imi place una mai mult ca cealalta, DAR sunt diferite :)

      Ștergere