9 decembrie 2015

Creier cu ceapa


De ceva vreme tot urmaresc sa cumpar creier proaspat, dar nu am gasit. In cele din urma am gasit congelat. Cum nu arata tocmai rau - m-am incumetat si am cumparat.
Am vrut sa fac pane, sa fac cu sos.... aveam pofta de creier oricum - creier sa fie :) 

Acesta este creierul cumparat. L-am lasat la dezghetat.


Am mai folosit: 

- 3 cepe potrivite
- 2 foi de dafin
- piper boabe
- sare, piper
- 3 linguri ulei
- frunze de patrunjel 

Dupa ce s-a decongelat complet, am curatat bucatile de creier de pielite. 
Le-am pus apoi sa fiarba pentru aproximativ 5 minute (din momentul in care a inceput sa fiarba) in apa cu sare, o foaie de dafin si piper boabe


In timpul fierberii s-a format spuma. Am indepartat-o cu ajutorul unei site. 
Am scos bucatile de creier din apa fierbinte si le-am lasat sa se raceasca.


Am curatat ceapa, am spalat-o si am taiat-o solzisori.
Am sotat-o in 3 linguri de ulei, putina apa si sare. Tot aici am pus si cea de-a doua foaie de dafin.


Cand ceapa a devenit sticloasa, am adaugat pasta de ardei si piper rasnit.


Am adaugat bucati de creier. Am amestecat usor ca sa nu zdrobesc prea tare creierul.



Am adaugat foarte putina apa si am lasat sa fiarba totul la foc mic pana cand apa a scazut si s-a format un pic de sos.

Am presarat patrunjel verde tocat si am mancat cu paine neframantata cu rosii uscate si masline
Desigur.... - nu am rezistat si am pus pe marginea farfuriei un pic de pasta de ardei iute



Bun de tot! 
Pofta mea a fost mare, dar si gustul a fost pe masura :) 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu