17 ianuarie 2016

Fasole batuta


Nu stiu sa spun de cand nu am mai facut fasole batuta...  
Am mai mancat cu diverse ocazii pe ici pe colo...
Am programat-o de multe, multe ori, dar mereu au aparut "urgente" :) 
De data aceasta, fasolea batuta a fost ea o urgenta. Am avut o pofta cum  de multa vreme nu mi s-a mai intamplat cu vreo mancare :) 

Am folosit: 

- 500 g fasole boabe
- 2 cepe (aprox. 150 g)
- 2 cartofi (aprox. 150 g)
- 2 morcovi (aprox. 100 g)
- 3 catei de usturoi 
- 1 capatana mica de usturoi 
- 1 felie telina (aprox. 100 g)
- 1 lingura pasta de gogosar
- 1 frunza dafin
- cimbru uscat
- sare, piper
- 50 ml ulei (aprox.)

Pentru sos: 

- 3 cepe mari
- 1 lingura pasta de ardei
- 3 linguri ulei
- 1/2 ceasca apa
- sare, piper
- 1 lingurita boia dulce

Eu am avut fasole cu bob foarte mic. 
Seara am curatat-o, am spalat-o in mai multe ape si apoi am lasat-o sa se inmoaie in apa calduta pana a doua zi.


Pana s doua zi fasolea s-a hidratat bine de tot si au mai aparut cateva impuritati... Le-am eliminat imediat.
 Am pus fasolea la fiert in apa fierbinte si am lasat-o sa fiarba aprox 10  minute din momentul in care a inceput sa clocoteasca :) NU am pus capac pentru ca atunci cand incepe sa fiarba face spuma.

Intre timp am pregatit legumele


Dupa ce au trecut cele zece minute am luat oala de pe foc si am scurs apa. Fasolea a asteptat cuminte in strecurator pana cand am spalat putin oala. Am pus apa fierbinte in ea si apoi iar fasolea. 


In mod normal trebuia sa reped operatia de mai sus inca odata, dar am vazut in foarte scurt timp ca este aproape fiarta si atunci am adaugat repede legumele si condimentele.


Cand totul a fost bine fiert am scos legumele cu o spumiera si am scurs fasolea avand grija sa pastrez o cana din apa in care a fiert. De asemenea, am avut grija sa indepartez frunza de dafin si crengutele de cimbru.


Am pus totul la un loc si cu ajutorul blenderului vertical am transformat legumele intr-un piure, nu foarte fin :) 
Am adaugat sare, piper si capatana de usturoi curatata si taiata felii.


Am mixat in continuare adaugand cate putina apa pana cand am ajuns la consistenta dorita. 
Am trecut apoi la incorporarea uleiului, dar de data aceasta cu lingura de lemn.... putin cate putin ca la maioneza. Am potrivit gustul de sare si gata.

Pentru sos: Am curatat cele trei cepe, le-am tocat grosier si impreuna cu sare, piper si pasta de gogosar le-am pus in tigaia usor incinsa, alaturi de aprox. 3 linguri de ulei si jumatate de cescuta de apa.



Am sotat ceapa pana cand aceasta a fost moale (chiar am mai adaugat apa) si apoi am lasat-o sa se rumeneasca usor. Am luat cratita de pe foc si am adaugat boiaua.


Uneori, in vremurile in care faceam mai des aceasta delicatesa, puneam in acest sos si putin suc de rosii. De data aceasta am preferat sa-l las simplu.
Am adaugat sosul peste fasolea batuta si apoi am mancat cu muuuulta pofta.

 Painea prajita si salata de varza murata au acompania perfect mancarea mea mult poftita :) 




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 

























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu