29 ianuarie 2016

Mancare de praz cu coaste afumate


O mancare traditionala simpla si extrem de gustoasa. 
Seamana mult cu un stufat de porc. Principiul de gatire este acelasi, dar se foloseste carne afumata si praz in loc de ceapa si usturoi verde.

Am pregatit aceasta mancare dupa muuuuuult timp. Mi-a readus-o in atentie
provocarea lunii ianuarie gazduita de Laura Sb si minunatul ei blog "Casuta Laurei" - din cadrul proiectului "Traditie si gastronomie romaneasca" - initiat de Gina Bradea.

Am folosit: 

- 500 g coaste afumate (aproximativ)
- 200 g jambon afumat
- 700 g praz
- arpagic (un pumn)
- 50 ml ulei
- 1/2 leg. marar
- 1/2 leg. patrunjel
- 1 lingurita faina (facultativ)
- sare

Am taiat coastele in bucati potrivite si cateva bucati dintr-un jambon generos


Am spalat-o cu apa calda si apoi am pus-o la fiert pentru fix 15 minute in oala sub presiune.
Afumaturile mele sunt din comert, dar sunt afumate natural. Am descoperit in urma cu aproape un an un magazin de desfacere care are "in spate" un mic abator si o linie mica de productie (mai ales afumaturi).


Intre timp am spalat prazul si l-am taiat bucati. Am curatat arpagicul.


Intr-o cratita incinsa am turnat uleiul si apoi am adaugat prazul si arpagicul.


Am adaugat si un praf de sare si am lasat sa se inmoaie bine prazul.
Intre timp a expirat timpul de fierbere in oala sub presiune. Stiu! Pe vremuri nu era oala sub presiune... carnea se punea la inmuiat de seara si se fierbea a doua zi, la foc mic - mai multe ore. Desigur, asta depindea si de carne.

Am scos carnea din oala si apoi am adaugat-o peste prazul semi gatit. Am adaugat si apa in care a fiert carnea, dar numai dupa ce am strecurat-o, ca sa nu ramana in ea eventuale oase mici.




Am completat cu apa calda pana la nivelul carnii, am pus capacul si am lasat sa fiarba incet aproximativ 15 minute.


Atunci am adaugat rosiile zdrobite si peste alte cinci minute o lingurita de faina dizolvata in putina zeama din cratita. De data aceasta am folosit faina, alteori pun un cartof. In felul acesta sosul se leaga putin.



Dupa ce a dat cateva clocote, am adaugat verdeata tocata, am amestecat si am pus capacul pentru infuzare :) 



Am apreciat putin gresit timpii de fierbere. Prazul a fiert putin prea mult si a ramas prea moale pentru gustul meu, dar per ansamblu gustul este desavarsit. Nu am mai adaugat sare pentru ca au avut si rosiile si carnea.

Am mancat cu muuulta pofta. Ar fi mers bine de tot niste paine prajita sau o mamaliga.
Una peste alta.... foamea si pofta au fost la fel de mari si nu am mai suportat sa asteptam. 
Deci: simplu!

















Un comentariu:

  1. te astept la alta provocare culinara
    http://www.stefyharnicutza.blogspot.ro/2013/12/weekend-cu-spor.html

    RăspundețiȘtergere