9 februarie 2016

Blat de tort cu cacao - reteta de baza


Acest blat de tort este facut fara praf de copt.
 Dupa cum se vede este copt in tava patrata cu latura de 24 cm si este o reusita garantata. :) 

Am folosit: 

- 5 oua
- 50 ml apa rece (5 linguri)
- 180 g faina tip 000 (8 linguri)
- 30 g cacao (2 linguri)
- 200 g zahar tos (10 linguri)
- un praf sare

Am separat albusurile de galbenus. 
Am pus peste galbenusuri praful de sare (atat cat se ia intre degete). Asta ajuta la intensificarea culorii galbenusului si arata bine daca blatul este fara cacao. Eu am obisnuit sa fac asta si daca pun cacao in blat :)

Am batut spuma albusurile cu ajutorul mixerului. Pe parcurs am adaugat apa si apoi pe rand zaharul. Am mixat foarte bine. Acestea au devenit o spuma densa si lucioasa. 
Am adaugat apoi galbenusurile - tot pe rand.


Dupa ce am incorporat toate galbenusurile, am adaugat faina cernuta impreuna cu cacao si am amestecat-o cu miscari lente de sus in jos - cu ajutorul unui tel.


La final arata asa:


Am turnat compozitia in tava tapetata cu hartie de copt.


Am copt blatul fix 25 de minute, la foc potrivit (aragazul meu este foarte "grabit"). Testul cu scobitoarea este cel care a dat verdictul final :) 


Am indepartat peretii tavii si hartia de copt si l-am asezat pe un gratar sa se raceasca.





NOTA personala: reteta se poate adapta in functie de nevoi.... tinand cont de faptul ca pentru fiecare ou se adauga o lingura de apa, 2 linguri de zahar si 2 linguri de faina. In cazul de fata, eu am inlocuit 2 linguri de faina cu 2 linguri de cacao.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu