25 februarie 2016

Ciorba de fasole boabe cu ciolan


Imi place mult ciorba de fasole boabe - cu sau fara carne.
De data aceasta am facut cu ciolan afumat. Asa am avut pofta si asa am facut. 
A iesit conform asteptarilor. Buna de tot!

Am folosit: 

- 700 g ciolan (din comert)
- 500 g fasole boabe (alba)
100 g radacina de telina
- 100 g morcov
- 100 g gulie
- 100 g ceapa
- 5 catei de usturoi
- 1 lingura pasta de gogosar
- sare, piper
- foaie de dafin
- 1 lingurita boia
- 1 lingurita faina
- 3 linguri ulei
- marar verde

Am curatat si spalat boabele de fasole in mai multe ape.
 Apoi am lasat-o in apa calduta pana a doua zi.


Am pus fasolea la fiert si dupa aproximativ 15 minute am scurs apa in care a fiert pana in acel moment. Am clatit oala si am pus din nou fasolea in oala. Am turnat peste ea apa fierbinte si am continuat fierberea. 

Am curatat, spalat si tocat ceapa, morocvul, telina si usturoiul. 
Gulia am curata-o, dar nu am tocat-o, am lasat-o bucati mai mari pentru ca fierbe mai greu si am dorit sa lase doar gust.


Cand fasolea a fost fiarta cam de jumatate.... am adaugat legumele si am completat cu apa in care a fiert ciolanul. Am avut pregatita si alta apa fierbinte - pentru orice eventualitate :)  
Tot acum am adaugat si foaia de dafin si sare.


Intre timp am curatat si spalat bine ciolanul. Al meu a fost fara os. L-am pus sa fiarba intr-o cratita pana cand soricul a fost moale. Apoi l-am scos, l-am taiat bucati potrivite si l-am pus la prajit in putin ulei. L-am prajit doar atat cat sa prinda putina culoare. (Sub capac - pentru ca uleiul incins sare in toate partile din cauza apei care "insoteste" bucatile de ciolan)



Cand boabele de fasole si legumele au fost complet fierte am adaugat bucatile de carne in oala cu ciorba.


In uleiul in care s-a prajit carnea am adaugat faina, boiaua si piperul. Am omogenizat bine si am turnat in ciorba fara sa mai prajesc.



Am potrivit gustul de sare si am adaugat mararul tocat. Am pus capacul si am lasat ciorba sa se aseze vreme de vreun sfert de ora.


In acest timp am prajit cateva felii de paine si "am spart" o ceapa.
Mmmmmm!!!! Bunatatea de pe lume!!!!

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu