28 februarie 2016

Fudulii de curcan pane


Simona Callas - gazda din aceasta luna a proiectului "Traditie si gastronomie romaneasca" - initiat de Gina Bradea a facut urmatoarea propunere: "Va propun sa gatim preparate romanesti care ilustreaza iubirea sau doar o sugereaza prin ingredientele continute si/sau prin modul de prezentare" Dupa ce am pregatit o mancarica cu telina si ardei iute, ingrediente bine cunoscute pentru efectul lor afrodisiac, m-am gandit sa incer sa fac ceva cu fudulii de curcan, acestea fiind pentru mine o provocare de multa vreme. In plus, sunt ingrediente care sugereaza iubirea :) 


Am folosit: 

- 500 g fudulii de curcan
- 100 g faina
- 1 lingurita boia iute
- 1 lingurita usturoi (granule)
- 1 lingurita piper proaspat rasnit
- 1/2 lingurita sare
- 2 oua
- 1 lingurita sare
- 1 lingura otet

Am spalat si curatat de pielite fuduliile. 
Le-am aliniat frumos... mama, tata, frati surori.... :) (Ma abtin de la alte comentarii. Spun doar atat: nu vreti sa stiti la ce m-am gandit cand am facut aceasta operatiune :)  ) 


Le-am pus intr-un bol si am pus peste ele sare, otet si apa cat sa le acopere. 
Le-am lasat astfel aproape o ora.


Am pus intr-un bol faina si am amestecat-o cu condimentele. In alt bol am batut bine cele doua oua.


An scurs fuduliile si am inceput "operatiunea". Am trecut fiecare bucata prin ou, apoi prin faina, iar prin ou si iar prin faina. Apoi le-am trimis direct in baia de ulei incins.





Am potrivit focul la moderat spre mic pentru ca ele trebuia sa se faca/fiarba in crusta creata si daca focul este mare - se prajeste doar crusta iar ele raman crude in interior.
Le-am scos pe servetele de bucatarie pentru a absorbi exceul de ulei si gata "operatiunea fudulii" 


Pot fi un aperitiv deosebit...


... sau un fel principal de mancare alaturi de o garnitura (cartofi piure, cartofi prajiti... orez)

Eu am ales pentru astazi cus cus (paste) si salata de salata cu ceapa verde.
 Cateva felii de lamaie sunt bine venite :) 





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 











4 comentarii:

  1. Arata fantastic, e un preparat de zile mari :) Felicitari! Si multumesc mult pentru participare la provocarea lunii februarie ❤❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Da, este un preparat de zile mari :) Placerea este de partea mea :)

      Ștergere
  2. Nu oricine mananca asemenea delicatese. Multumim pentru reteta.

    RăspundețiȘtergere