11 februarie 2016

Pizza cu ton si porumb


Nu am mai facut pizza acasa de ceva vreme. Si tot de ceva vreme salivam de cate ori ma gandeam la o pizza cu ton. Am hotarat ca azi trebuie sa fac pizza cu ton :)  Zis si facut :) 

Pentru blat am folosit: 

- 450 g faina tip 650 
- 300 ml apa calduta
- 40 ml ulei de masline
- 25 g drojdie proaspata
- 1/2 lingurita zahar
- 1/2 lingurita sare grunjoasa
- 1/2 lingurita oregano uscat

Pentru sos: 

- 200 ml suc de rosii home
- piper proaspat rasnit
- o lingura ulei de masline
- putina sare

Pentru topping: 

- ton din conserva Home Garden
- 1/2 conserva porumb dulce Home Garden
-  1/2 ardei capia rosu
- masline negre
- 150 g cascaval (aproximativ)

Am inceput prin a face o maia din drojdie, zahar, putina apa si doua linguri de faina. Peste aproximativ 10 minute am adaugat diferenta de apa, faina si sarea.


Am amestecat putin cu spatula de silicon si apoi am continuat cu mana. 
Am adaugat apoi oregano si pe rand uleiul de masline.


A rezultat un aluat moale si fin. L-am acoperit cu un prosop curat si l-am lasat sa creasca aproximativ 15 minute. Trebuia mai mult dar timpul nu mi-a permis :) 


Am impartit aluatul in doua si l-am intins cu mana in tava tapetata cu hartie de copt. S-a cam lipit de mana, dar m-am uns cu putin ulei si problema a fost rezolvata :) 

Pana cand a dospit aluatul, am pus intr-o cratita sucul de rosii cu ulei, sare si piper. De data aceasta nu am pus oregano pentru ca am pus in aluat. L-am lasat sa fiarba la foc mic pana cand s-a ingrosat putin.


Am pregatit la foc automat si topping-urile. Am scurs boabele de porumb si tonul. Am taiat maslinele si ardeiul. Am razuit cascavalul.


Asadar.... asa cum am spus mai sus... am intins aluatul cu mana si l-am uns cu sos de rosii...


Am continuat cu porumb, ardei, foarte putin cascaval, ton, masline si iar porumb ;) 


Am pus tava la cuptor pentru aproximativ 10 minute. Am scos-o si am adaugat cascaval. 


Am mai lasat-o apoi in cuptor aproximativ 5 minute.


Am pus pizza pe gratar si in cateva minute a fost mancabila. Adica.... nu a mai fost fierbinte:) 


Am taiat felii si .... de pofta si de foame - era cat pe ce sa nu mai fac poze ... 





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota: din cantitatile date au iesit 2 pizza (una rotunda in tava cu diametrul de 30 cm si una dreptunghiulara in tava de 20/30 cm)

Aluatul a fost foarte pufos si moale - exact pe placul a lor mei (eu il prefer usor crocant).








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu