21 februarie 2016

Pizza picanta


Am poftit o pizza care sa fie picanta cu adevarat si asta nu datorita ketchup-ului.
A iesit fix pe gustul meu.

Am folosit:

Pentru blat:
- 500 g faina tip 650
- 300 ml apa calduta
- 40 ml ulei de masline
- 25 g drojdie proaspata
- 1/2 lingurita zahar
- 1/2 lingurita sare
- oregano

Pentru topping:
- carnat picant
- masline
- porumb din conserva
- ciuperci din conserva
- mozzarella
- 1/2 ardei iute rosu

Pentru sos: 
- 300 ml suc de rosii (home)
- piper proaspat rasnit
- oregano
- sare

 Prima data am pus sucul de rosii intr-o cratita mica impreuna cu cateva crengute de oregano, piper proaspat rasnit si sare. L-am lasat sa fiarba la foc mic pana cand a scazut. Apoi l-am lasat sa se raceasca.


Intre timp am pregatit aluatul pentru pizza cu ajutorul masinii de paine.
Am pus toate ingredientele in cuva masinii respectand regula de aur: prima data lichidele - adica apa, uleiul si apoi prafurile... sarea, zaharul, oregano si faina. La final am adaugat drojdia. Am setat masina pe programul 6 (la masina mea) si am lasat-o sa-si faca constiincioasa treaba.

Eu nu am stat chiar degeaba... am pregatit cele necesare pentru toping.

Cand aluatul a fost  aproape gata (nu l-am lasat sa creasca de tot in masina), l-am scos si
 l-am impartit in doua. Aluatul rezultat este unul moale si fin. Cu mainile unse cu ulei l-am intins direct pe  hartia de copt. Au rezultat 2 pizza: una rotunda in tava cu diametru 30 cm si una dreptunghiulara in tava 25/35 cm


Am uns blatul cu sosul de rosii pregatit inainte si apoi am presarat cu generozitate toppingurile, incercand din rasputeri sa fiu rezonabila cu ardeiul iute :) 


Am pus tava in cuptorul preincins pentru aproximativ 10 minute. Apoi am scos tava si am adaugat mozzarella data pe razatoare.


Am continuat coacerea pentru alte 10 minute si gataaaaa!!!!



Cum spuneam mai sus: fix pe gustul meu!!!!









2 comentarii:

  1. Draga elena, pai nu trece el postul, si sigur am sa dau iama prin retetele,printre care si cea de maisus. Pofta bunaaa !!!

    RăspundețiȘtergere