15 februarie 2016

Slanina cu piper si boia iute


Cand stai la bloc si cand esti cat de cat preocupat de ce mananci.... cauti solutii :) Nu am posibilitatea sa pregatesc afumaturi desi le ador, dar ma straduiesc sa aduc pe masa cat mai multe tipuri de mezeluri/aperitive cu cat mai putina incarcatura de "E"

Pentru aceasta reteta nu voi da cantitati. Voi povesti doar cum am facut si ce am folosit.

Bucata de slanina din imagine a cantarit aproape un kilogram si a fost a unui "Ghita" bine crescut :) 
Mai exact porcul a fost crescut la tara cu bucate traditionale.
Alta ar fi problema acum: as putea fi acuzata ca nu am lasat traditia sa-si urmeze cursul si am venit eu cu ideile mele...  adaugand piper si boia iute. Nici macar nu-i o noutate :) 

Ca o paranteza: In ziua in care se taie porcul, se pune slanina in covata cu un ... "sos" format din mult usturoi macinat prin masina de tocat carne, multa sare si putina apa. Se lasa astfel aproximativ 6 saptamani, timp in care se intoarce din cand in cand. Bucatile care au stat sus se pun dedesupt si invers. Dupa ce trec cele sase saptamani, slanina se spala rapid cu apa calduta. Se lasa la scurs pana a doua zi (de obicei in afumatoare) si abia apoi se face fum.

Eu am taiat din bucata mare de slanina cam la doua saptamani dupa ce a fost pusa cu sare si usturoi.

Am spalat-o si am lasat-o sa se usuce o noapte in frigider


Am rasnit piper de mai multe feluri, predominant verde si am presarat peste bucata de slanina. 
De asemenea, am presarat si putina boia iute.




Condimentata astfel, am pus bucata de slanina pe un gratar in camara si "am uitat" de ea... vreo cinci saptamani. Am avut grija ca locul sa fie "vizitat" de curenti de aer.

Azi am hotarat ca trebuie sa-i gasesc loc in alta parte :)  Deci am taiat din ea si am degustat cu putina ceapa.... dar si numai cu paine - ca sa-i simt aroma :)

Este putin picanta - parca as fi vrut sa fie si mai picanta... dar asta este chestie de gust. 
In rest... numai de bine :) 




  

Am taiat-o bucati potrivite si am impachetat-o in hartie alba. Am depozitat-o in una din cutiile de legume ale frigiderului - ca sa fie la indemana :) 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu