6 martie 2016

Carne de porc cu varza murata - ca la taiatul porcului


In ziua in care se taie porcul, alaturi de zeama acra - la loc de cinste sta varza murata cu muschi. Adica ce incerc eu sa arat aici. :) 

Carnea se prajeste la comun pana cand este gata, iar apoi se imparte in doua: o parte pentru zeama si o parte pentru a fi amestecata cu varza murata. In doi timpi si trei miscari se obtin doua feluri de mancare absolut delicioase. Atat de delicioase incat numelui lor am adaugat o completare "ca la taiatul porcului" :)  Ei bine, mancarea este foarte gustoasa oricand, dar ca atunci.... niciodata :) 

De data aceasta am scos o bucata de muschi din congelator si cu gandul la varza mancata atunci, m-am gandit "sa reconstitui povestea".

Am folosit: 

- 2 capatani de varza (mai mici)
- 1 kg (aprox) carne de porc (pulpa am avut eu)
- 1 lingura untura
- piper
- sare

Am scos varza, am spalat-o si apoi am lasat-o aproximativ o ora la desarat in apa rece.



Intre timp am taiat carnea. Eu nu am lasat-o sa se dezghete chiar de tot. Pentru aceasta mancare este recomandata carnea mai grasa. Nu am avut carne cu grasime, dar dupa cum se poate vedea nu a fost prea light... parca este marmorata.... porc bine crescut :)


Am pus carnea la prajit impreuna cu untura, putina sare si piper


Cand a secat sucul lasat de carne am adaugat apa fierbinte. 
Am pus capacul si am lasat sa se faca incet. 

Intre timp am scurs varza si am tocat-o fideluta.

 

Am adaugat apa fierbinte si am pus-o la fiert.



Carnea prajita....


Cand varza a fost fiarta am scurs-o bine intr-o strecuratoare si apoi am adaugat-o peste carne


Am amestecat cu simt de raspundere si am mancat cu mare pofta. 


Un ardei iute murat sau nu - poate sa insoteasca aceasta mancare, dar nu-i neaparat necesar :) 






Nota personala:
- este o mancare satioasa 
- ingrediente putine
- gust minunat










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu