19 martie 2016

Crema ganache din ciocolata cu lapte


Din punctul meu de vedere, crema ganache este foarte practica si gustoasa.
Reusita este sigura daca se respecta cativa pasi simpli. 
Eu o folosesc mereu la prajituri, torturi, rulade, dar si la ornat.

Atunci cand folosesc ciocolata cu lapte, folosesc cantitate egala de smantana pentru frisca.

De data aceasta am folosit: 

- 150 ciocolata cu lapte
- 150 ml smantana pentru frisca

Am pus intr-o craticioara ciocolata rupta bucatele si smantna pentru frisca.


Am pus craticioara pe ochiul mic al aragazului si am amestecat continuu pana cand ciocolata s-a topit complet. Nu trebuie sa fiarba!

Am pus cratita la rece si apoi la frigider pana cand s-a intarit compozitia. De obicei, cateva ore sunt suficiente, dar este foarte bine sa se faca aceasta operatie seara si abia a doua zi sa se continuie pregatirea cremei. Crema nu trebuie mixata pana cand nu este intarita pentru ca exista riscul sa se taie.

A doua zi am scos cratita din frigider si am mixat compozitia pana cand aceasta "s-a albit" si a devenit cremoasa si pufoasa :) 


Din momentul acesta se poate folosi cu succes in diferite preparate.
 De data aceasta eu am umplut o foaie de rulada si a fost suuuper. 


Nota personala: 

- crema se poate aromatiza cu esenta de rom
- se pot adauga fructe confiate 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu