31 martie 2016

Focaccia cu rozmarin si sare de Himalaya


Focaccia este in topul preferintelor atunci cand vrem ceva simplu si rapid pentru o iesire fara pretentii la iarba verde... o iesire fara gratar, doar cu aer curat :) 

Am folosit: 

- 330 g faina
- 200 ml apa calduta
- 4 linguri ulei de masline
- 1/2 lingurita sare
- 1/2 lingurita zahar
- 20 g drojdie proaspata

Simplu si practic! Am pus la lucru masina de paine. In cuva ei am pus prima data prima data apa si uleiul. A urmat sarea si zaharul, apoi faina si peste faina drojdia. Aceasta ordine  (prima data lichidele si apoi faina plus drojdia) o pastrez la orice aluat fac in masina de paine. Eu folosesc cu succes (zic eu) drojdie proaspata, dar si atunci cand folosesc uscata... tot ultima o adaug in cuva.

Am setat programul 6 (la masina mea) pentru framanatare si crestere. 


Nu am asteptat chiar pana la finalul programului. Aluatul rezultat este unul moale si fin.
 L-am scos si cu mana unsa cu ulei de masline l-am intins in tava tapetata cu hartie de copt.
A lasat sa curga peste el un fir subtire de ulei de masline.


L-am lasat sa mai creasca (la loc caldut) aproximativ 15 minute. Din loc in loc l-am apasat cu degetele si am presarat ace de rozmarin si sare de Himalaya.


In cuptorul preincins am lasat-o sa se coaca pana cand s-a rumenit usor de tot pe deasupra. Timpul de coacere difera in functie de aragaz si de cat de gros este aluatul. 


Am lasat-o sa se raceasca putin pe un gratar de sarma, acoperita cu un prosop curat.
Apoi am taiat-o felii/bucati. 

Este foarte, foarte buna! Desigur.... prefer sa nu amintesc de berea rece care ar trebui sa fie OBLIGATORIE :)  Berea mea nu a incaput in poza :))))





*     *
*

Cu alta ocazie... aceeasi reteta, dar am folosit sare grunjoasa in loc de sare de Himalaya








Alta focaccia, aceeasi reteta, dar am folosit ulei aromatizat cu peperoncino






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu