10 aprilie 2016

Focaccia cu branza si ceapa rosie



Asa cum mai spuneam, focaccia este pentru noi o gustare rapida si practica. 
De-a lungul vremii am facut tot felul de combinatii in ceea ce priveste topping-ul. 
Nu de fiecare data am facut poze, dar pe cele pe care le-am imortalizat.... le voi posta... spre "vesnica pomenire" :) 

Am folosit:  


- 300 g faina 

- 200 ml apa calduta 

- 4 linguri ulei de masline 
- 1/2 lingurita sare 
- 1/2 lingurita zahar 
- putin oregano uscat 
- 7 grame drojdie uscata 


Pentru topping:


- branza de burduf 
- ceapa rosie taiata solzisori
 - sare grunjoasa
- piper proaspat macinat 
- ierburi provence
 - ulei de masline 



Am pus totul in cuva masinii de paine. Cand aluatul a fost framantat, l-am lasat sa creasca putin si apoi l-am "turnat" intr-o tava rotunda (diametru 30 cm) tapetata cu hartie de copt. Am lasat sa curga un fir subtire de ulei de masline peste el si l-am intins cu mana. 


L-am lasat sa creasca in tava, am mai adaugat peste el putin ulei de masline si l-am apasat cu degetele din loc in loc, formand mici adancituri in care uleiul "balteste".
Am adaugat branza, solzisori de ceapa rosie, ierburi provence, sare grunjoasa si piper.



Am introdus tava la cuptor, la foc mediu pentru aproximativ 25 de minute. 
Cand a inceput sa se rumeneasca usor, am scos focaccia din cuptor. Desigur, timpul de coacere difera de la cuptor la cuptor si de grosimea aluatului.


De data aceasta este mai crescuta.
Aromele raspandite in bucatarie... "te ametesc" :) 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu