11 iunie 2016

Garnitura de cartofi razuiti


Acesti cartofi se pregatesc foarte simplu. Cu unele "imbunatatiri" se mai numesc ROSTI, dar eu i-am facut simpli. 

Am folosit: 

- 1 kg cartofi (aproximativ)
- sare, piper
-  4 linguri ulei de masline
- fulgi chilli (optional)

Am spalat cartofii si i-am pus sa fiarba in apa cu sare. Cand au fost fierti i-am scurs si am turnat peste ei apa rece. In felul acesta, in cateva minute coaja se ia foarte, foarte usor.


I-am curatat si cand au fost complet reci, i-am pus la frigider pana a doua zi.


A doua zi am razuit o parte din ei - atat cat am avut nevoie la masa de pranz.


Am adaugat sare si piper proaspat rasnit. Am amestecat bine.


Am incins o cratita antiaderenta, am turnat in ea 2 linguri de ulei de masline si am pus cartofii razuiti. Am nivelat putin cartofii si o spatula si i-am lasat sa se prajeasca/rumeneasca. Tot cu spatula am verificat daca cei de pe fundul cratitei - au prins culoare.


Culoarea a fost pe placul meu si am intors toti cartofii. Am adaugat alte doua linguri de ulei si i-am lasat sa se rumeneasca si pe partea cealalata.

Cand au fost gata i-am portionat si am presarat (in farfurie) fulgi chilli




Alaturi de muraturi sau salata de legume sunt minunati in zilele de post.

Noi i-am mancat de de data aceasta cu chiftelute si salata de castraveti.
Bun, bun!!!!





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 



Nota personala:

- cartofii fierti si curatati rezista cu succes in frigider doua sau trei zile;
- am avut cartofi cu miez galben, cultivati in gradina si asta le da un plus de gust si culoare






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu