30 iunie 2016

Tort tiramisu cu turta dulce si crema mascarpone


Sunt atat de multe retete de tiramisul.... care mai de care mai atractive si mai interesante. 
Am ales sa fac de data aceasta un tort tiramisu care are un blat cu turta dulce si nuca, iar crema este un amestec de mascarpone si ciocolata alba. Yamiiii!!!! 

 Am folosit: 

 - blatul de AICI

Pentru crema: 

- 500 g mascarpone
- 300 g ciocolata alba

Pentru sirop: 

- 200 ml cafea concentrata
- 150 g zahar brun
- 100 ml apa

Pentru ornat:

- 100 ml smantana pentru frisca
1/2 lingurita gelatina
- 2 linguri cacao

Am taiat blatul de tort in doua - pe lungime.


Am pregatit cafeaua la filtru. Am cantarit zaharul brun si l-am pus sa se caramelizeze intr-o cratita antiaderenta.


L-am supravegheat cu atentie pentru ca nu doream sa arda prea tare. Cand a fost topit complet am adaugat cu grija cafeaua si apa. L-am lasat sa fiarba incet pana cand s-a topit tot zaharul.

 

A rezultat un sirop concentrat, delicios!

Pana cand s-a racit am pregatit crema.... Este o crema foarte simpla si are un gust minunat.  Mie asa mi se pare :) 

Am pus crema mascarpone intr-un bol incapator si  am rupt bucati ciocolata alba.


Am topit ciocolata la baie de abur....


...am adaugat-o peste crema mascarpone si am mixat pana cand am obtinut o crema omogena si pufoasa.



Toate acestea fiind pregatite - am montat tortul.

Am asezat jumatate de blat pe tava suport si l-am insiropat cu simt de raspundere cu siropul pregatit mai sus. Apoi am intins peste el jumatate din crema.


A urmat cel de-al doilea blat. L-am insiropat si pe acesta.
Am pus diferenta de crema peste el (mai putin 3 linguri) si am nivelat-o cat am putut de bine.
Apoi am cernut peste crema un strat generos de cacao


Am pus tortul la frigider pana cand am mixat smantana pentru frisca si am topit gelatina la baie de abur. Aceasta fusese pusa initial la hidratat in o lingura de apa. Am incorporat-o in frisca.

Am adaugat jumatate de lingurita de cacao in cele 3 linguri de crema (oprite). Am omogenizat si am pus-o intr-un posh.

Am incercat sa imbrac tortul cu frisca.... mi-a iesit cum se vede.... si am facut cateva aveline peste stratul de cacao.... cam nereusite...



Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 




Nota personala:

- tortul a fost facut cadou. Sper ca a fost pe placul sarbatoritei :) 
- recomand a fi consumat a doua zi - rece!
- pentru acest tort m-am inspirat de aici










  



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu