5 iulie 2016

Compot de corcoduse galbene


Din banalele corcoduse, prune de vara sau zarzare - cum li se spune in unele regiuni ale tarii, se pot face multe conserve neasteptat de gustoase. Desigur.... nu ma refer la cele alcoolice ;)

In copilarie compotul din "prune de vara" era oarecum la discretie... penru ca in afara de zahar... fructe erau destule cam peste tot... 
Mi-am amintit si am facut si eu cateva borcane.... dupa multi, multi ani....

Am folosit: 

- corcoduse
- zahar (40 g/borcan de 780 ml)
- apa

Am ales fructe sanatoase si tari. 
Le-am indepartat coditele si le-am spalat in  doua ape.
Am pus fructele in borcane... am umplut borcanele cam trei sferturi.
Am adaugat in fiecare borcan 40 g zahar tos.


Am adaugat apa rece de la robinet si am pus capacele. Am agitat foarte putin borcanele ca sa se mai topesca din zahar. Nu-i nici o problema daca nu se topeste tot.... 


Le-am pus intr-o cratita pe fundul careia am pus un prosop curat de bucatarie. Am adaugat apa  rece si le-am acoperit cu alt prosop ...


Astfel "impachetate" le-am pus sa fiarba (bain marie) pentru 10 minute din momentul in care incep sa bolboroseasca :) . Le-am lasat sa se raceasca in apa in care au fiert. A doua zi au trecut pe la studio-ul foto si apoi au aterizat pe raft in camara. 






Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 





Nota personala:

 - compotul trebuie sa fiarba la foc mic.
- am ales fructe mai putin coapte, altfel se crapa repede in timp ce sunt la bain marie

Alte retete cu corcoduse: 










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu