16 iulie 2016

Lichior de menta


Este stiut faptul ca de cum se face vremea buna - imi place sa umblu "pe coclauri" si ca adun diverse.... urzici, leurda, macris, menta, flori de soc, de mac.... cam orice :) 

De asemenea, este evident faptul ca atunci cand am descoperit o poienita curata, plina de floricele si menta - nu am putut sa nu culeg. In momentul respctiv ma gandeam la ceai, dar pana acasa mi-au venit idei... am pus de un lichior si de un sirop.
Pentru ceai.... am cules alta data :)  



Deci.... am ajuns acasa cu "trofeul"
Am curatat menta de eventuale frunze "straine", am spalat-o si am tocat-o putin. 
Cata a fost? Aproximativ 150 g....




Am pus menta intr-un borcan de 1,700 ml si am turnat peste ea aproximativ 0,500 ml alcool dublu rafinat. Se poate vedea ca menta "s-a ars" imediat in contact cu alcoolul.


Am pus capacul borcanului si l-am pus in camara pentru trei zile. 


Peste trei zile, am pus intr-o cratita 1 kg de zahar si 1,5 litri apa. Am pus cratita pe foc si am amestecat continuu pana cand s-a topit zaharul. Nu trebuie sa ajunga la punctul de fierbere.
Am lasat siropul sa se raceasca si am turnat peste el menta care a stat initial trei zile cu alcool. Am considerat de cuviinta ca nu are rost sa pastrez restul de acool si l-am turnat si pe el in cratita.

Peste alte trei zile am mutat totul intr-un borcan mai mare si am completat cu inca 500 ml vodca. Peste  doua sau trei luni am avut un lichior aromat si numai bun de degustat.
In functie de gustul fiecaruia..... se poate pune mai multa sau mai putina vodca pentru a potrivi taria bauturii :) 



Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 




Nota personala:

- per total am folosit: 150 g menta verde, 1 kg zahar, 1,5 litri apa, 1 litru alcool dublu rafinat, 500 ml vodca





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu