17 iulie 2016

Sirop de menta - la rece


Menta.... ciocolata cu menta, ceai de menta, lichior de menta, sirop de menta.... si cate si mai cate... Toate imi plac! :) 

Am folosit: 

- un manunchi zdravan de menta salbatica
- 1 litru apa
- 1 kg zahar
- 1 lamaie mare

Am spalat menta in mai multe ape si apoi am lasat-o sa se scurga. Am avut grija sa indeparteaz eventuale frunze de alt soi - rupte din greseala odata cu menta.


Am pus zaharul intr-un vas de inox (care are si capac) si am turnat peste el apa.
Am pus vasul pe foc si am amestecat in el pana cand s-a topit tot zaharul. Nu este nevoie ca lichidul sa ajunga la temperatura de fierbere.


Cand siropul de zahar s-a racorit, am adaugat menta bine scursa. 


Am adaugat si feliile de lamaie, am amestecat si am pus capacul vasului.
 L-am pus apoi la rece - in frigider.


Intre timp mi-am dat seama ca respectiva cratita imi ocupa cam mult loc in frigider si am transferat totul intr-un borcan de 3,7 litri. Puteam sa fac asta de la inceput.... data viitoare asa voi face :) 


Am lasat siropul la macerat aproximativ 2 saptamani, timp in care am amestecat in el cam odata la doua zile.
Cand m-am hotarat sa-l strecor in sticle arata asa :) 


Am sterilizat sticlele si am turnat siropul.
 Aroma este foarte puternica si este de-a dreptul minunata.... despre gust nu are rost sa mai vorbesc :)

Dupa cum se vede, culoarea este galbuie - nu este verde.
Noi il consumam diluat cu apa rece sau/si cuburi de gheata sau il folosim la indulcirea si aromarea unor ceaiuri.




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 



Nota personala:

- data viitoare voi lasa la macerat (cateva zile) frunzele de menta cu o parte din cantitatea de zahar si o lingurita de sare de lamaie.  Apoi voi proceda la fel..... 

- pentru ca am folosit menta salbatica.... aroma si gustul sunt foarte puternice.

- sticlele cu sirop se pot steriliza cateva minute la bain marie - eu nu am facut asta

- rezista foarte bine, am descoperit  in  camara o  sticluta  care  de pe  acum  are  vechime - 2 ani :)


- AICI - reteta pentru lichior de menta




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu