10 iulie 2016

Sirop din muguri de brad - la rece


Sunt multi ani de cand fac sirop din muguri de brad... pe parcurs "m-am perfectionat" si
 mi-am stabilit cantitatile. Am ajuns la concluzia ca proportia perfecta este de un kilogram de muguri la un kilogram de zahar. Eu mai adaug si doua lamai de marime potrivita pentru fiecare kilogram de muguri. Uneori curat de coaja jumatate din ele pentru a nu da un gust usor amarui siropului. Cu aceasta proportie de zahar, nu am nici o emotie... siropul se pastreaza perfect si dupa 2 ani de zile.

De data aceasta am folosit: 

- 4 kg muguri de brad
- 4 kg zahar tos
- 8 lamai
Aceasta este o parte din materia prima :)



Am spalat mugurii de brad in mai multe ape reci. Am spalat si lamaile si le-am taiat felii subtiri.



Am pus mugurii sa se scurga pe prosoape curate. Peste cateva ore am alternat straturi de muguri cu zahar si lamaie in recipientele pregatite pentru macararea acestora. De aceasta data eu am folosit o oala smaltuita si doua borcane de cate 4 litri.


Am umplut recipientele cat am putut de bine, dar nu a incaput toata cantitatea de muguri si zahar de care eu dispuneam.

Am acoperit recipientele cu capac si/sau folie alimentara ca sa nu intre praf si eventuale insecte.
A doua zi am putut adauga muguri si zahar pentru ca cei din ziua precedenta se inmuiasera si se crease spatiu.  Am acoperit recipientele si le-am pus in camara, la macerat pentru o luna. Din cand in cand am tras cu ochiul si ma bucuram cand vedeam lichidul limpede si aromat.

Dupa o luna de zile arata asa:



Am scurs siropul in sticle curate fara sa amestec - atat cat s-a putut. Am pus apoi mugurii intr-o strecuratoare pusa deasupra unui bol.


In cele din urma  am apelat la ajutorul sotului care a strans in pumni "resturile". In felul cesta am recuperat o cantitate insemnata de sirop. Se poate observa ca siropul din unele sticle are o culoare mai inchisa. Acesta este cel recuperat prin presare :)





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 

Nota personala: 

- din cantitatile folosite mai sus am obtinut 5 litri si ceva de sirop (nu sunt toate sticlele in fotografie);

- daca se folosesc recipiente emailate trebuie avut grija ca acestea sa nu fie ciobite;

- la munte, se pot culege muguri de brad incepand cu sfarsitul lunii mai pana aproape la sfarsitul lunii iunie - in functie de altitudine.


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu