25 septembrie 2016

Salata picanta de vinete - pentru iarna



Ne plac mult vinetele si cand am gasit la cineva aceasta reteta - nu am stat prea mult sa ma gandesc... mai ales ca era cu ardei iute :) 
Trebuie sa actualizez pozele... nu-s prea grozave... dar am facut sedinta foto numai prima data cand am pregatit.... de atunci nu m-am mai invrednicit....

Am folosit:  

- 2 vinete maricele
- masline negre fara samburi
- masline verzi umplute cu gogosari
- 4 sau 5 catei de usturoi
- ardei iute verde
- ardei iute rosu
- ulei
- otet
- sare, foi de dafin
- apa
- salicil

Am spalat vinetele, am indepartat codita, le-am sters si le-am taiat felii groase cam de un deget.
Le-am presarat cu sare si le-am lasat aproximativ o ora ca sa-si lase sucul. 


Le-am tamponat cu servetele de bucatarie si le-am prajit usor intr-o tigaie antiaderenta unsa cu cateva picaturi de ulei. Le-am scos pe servetele absorbante.



Am curatat usturoiul si l-am tocat grosier.
Am spalat si taiat bucati ardeiul iute. Am pregatit si maslinele.


Dupa ce am terminat de prajit vinetele, le-am aranjat in borcane intercaland printre ele bucati de ardei iute, masline si foi de dafin (1/2 foaie de dafin la borcan)



Am pus cate un varf de cutit de salicil in fiecare borcan.

Am pregatit dupa gust o solutie din apa, otet si sare. Am pus-o  sa dea cateva clocote (maxim 2 minute din momentul in care a inceput sa fiarba). Am pus solutia fierbinte peste vinete, am pus capacele si apoi am sterlizat la bain marie aproximativ 20 minute. Le-am lasat sa se raceasca in apa in care au fiert si apoi "au aterizat" pe raftul din camara.


Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- este o reteta fara cantitati exacte
- este minunata alaturi de fripturi (mai ales la gratar), dar si doar cu paine prajita







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu