4 octombrie 2016

Clatite


Cui nu-i plac clatitele? Nu am intalnit inca pe cineva care sa spuna ca nu-i plac :) 
Eu fac de cateva ori pe an, nu foarte des.... dauneaza grav siluetei :)))
Pana acum, indiferent ce ingrediente am folosit, le-am facut la ochi.... 
De data aceasta, am cantarit ingredientele folosite.

Am folosit: 

- 3 oua intregi
- 200 ml lapte
- 400 ml apa minerala
- 400 g faina
- 80 g unt
- 50 g zahar
- 1 lingura smantana
- 1 plic zahar vanilinat
- 1 varf cutit sare

Am mixat ouale cu sarea. 
Am adaugat apa, laptele, zaharul si zaharul vanilinat. In scurt timp am adaugat untul topit si smantana - apoi faina cernuta. Am omogenizat si am lasat aluatul sa se odihneasca aproape o ora.


Am incins o tigaie cu fundul gros. Inainte de a pune coca pentru prima clatita am pus cateva picaturi de ulei. Dupa aceea nu am mai pus pentru ca in aluat este unt. Cand se coc, clatitele au marginile tari, dar acestea se fac moi in scurt timp, stand una peste alta.
Sunt moi si foarte fine. 




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.



Nota personala:

- din cantitatile de mai sus au rezultat 18 clatite

- daca vor fi folosite pentru aperitiv, atunci se renunta la zahar si zahar vanilinat

- cel mai adesea le umplem cu nutella, diferite dulceturi sau miere de albine cu nuci... Yamiii!!!

- sursa de inspiratie, cu modificarile de rigoare :) 




2 comentarii: