27 octombrie 2016

Paine cu faina integrala si condimente - picanta


Am folosit: 

- 250 ml apa
- 100 g faina integrala de grau
- 400 g faina tip 650
- 12 g drojdie proaspata
- 50 ml ulei de masline
- 1/2 lingurita zahar
- 1 lingurita sare
- 2 catei de usturoi
- cimbru
- fulgi chilli
- piper

Am pregatit aluatul cu ajutorul masinii de paine. Am pus in cuva masinii apa, uleiul de masline, sarea, zaharul. Au urmat faina si drojdia. Am setat programul 6 (la masina mea) - programul pentru framantare si crestere. Pana cand masina a muncit eu am pregatit condimentele, iar la semnal sonor ADD, le-am adaugat peste aluatul din cuva.



Cand masina de paine a terminat programul de framantare si crestere, am rasturnat aluatul pe masa de lucru, l-am mai framantat vreo 2 minute si i-am dat forma. L-am pus in forma rotunda de yena (care are si capac) tapetata cu hartie de copt.


.

Am uns aluatul cu ulei de masline si am presarat sare grunjoasa, fulgi chilli si piper proaspat rasnit.


L-am lasat aproximativ 15 minute sa creasca, apoi l-am crestat, am pus capacul formei de yena si am pus painea la copt pentru aproximativ 20 minute.


In poza de mai sus se poate observa ca am facut taieturi prea adanci.... 
Dupa aproximativ 20 de minute am sos vasul cu atentie, am luat capacul si am reintrodus vasul cu paine (fara capac) in cuptor pentru alte 25 de minute. In acest timp, painea a continuat sa se coaca si sa se rumeneasca frumos.


Am scos-o pe un gratar de sarma si am stropit-o cu putina apa rece - apoi am asteptat sa se raceasca.


In timpul coacerii s-a raspandit in bucatarie un miros absolut minunat. Yamii!!!!

Nu a fost complet rece cand am fost nevoita (nerabdarea - bat-o vina) sa tai din ea si sa degustam.



La foc automat am pus niste unt si germeni de praz pe un colt.... asta mi-a cazut in mana ;)
Se simt condimentele, dar nu sunt foarte pregnante, coaja este crocanta... miezul este moale...
Este super si abia astept sa o fac iar. :) 

  

Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.



Nota personala:

- mi-a placut atat de mult incat nu stiu daca am curaj sa jonglez cu condimentele :))))







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu