23 octombrie 2016

Paste (tagliatele) cu legume si ciuperci - la gramada


Deja a trecut prea mult timp de cand imi tot propun a pregatesc paste "la gramada". Cum adica? Adica sa le fierb impreuna cu legumele si ce o mai fi acolo :) 
Recunosc ca am facut aceste paste cam... din aproape in aproape pentru ca  nu am stiu exact cata apa sa pun. Desigur, ce voi scrie eu aici este relativ pentru ca fiecare tip de paste "inghite" o anumita cantitate de lichid si mai conteaza ce legume se folosesc... cata apa au in compozitie...

Eu am folosit: 

- 350 paste (tagliatele)
- 1 dovlecel
- ciuperci ghebe de padure (congelate)
- 150 g mazare (congelata)
- 1 ceapa (de marime potrivita)
- 50 ml smantana pentru gatit
- 1 lingurita unt
- 70 g parmezan
- sare, piper
- 1 lingurita oregano uscat (home)
- 400 ml apa (aproximtiv)
- fulgi chilli (optional)

Am curatat ceapa si am tocat-o, am feliat dovlecelul, am scos mazarea si ghebele din congelator,,,, am facut o "adunare generala"


Am pus totul intr-o cratita incapatoare impreuna cu 100 ml apa fierbinte, sare si piper.
Am lasat legumele sa fiarba aproximativ 3 minute si apoi am adaugat tagliatelele si inca 200 ml de apa fierbinte. 



Am pus capacul si le-am lasat sa fiarba impreuna inca 5 minute (am tinut cont si de instructiunile de pe pachetul de paste). Am amestecat cu o furculita si am constatat ca ar mai fi nevoie de apa ca sa fie fierte bine. Am adaugat inca 100 ml apa fierbinte, 50 ml smantana pentru gatit si lingurita de unt.


Am amestecat iar si peste aproximativ 2 minute am oprit focul si am pus capacul. Am lasat astfel pastele pentru aproximativ 10 minute - timp in care ele s-au hidratat suficient cu surplusul de apa/sos.

Am mancat atunci, calde. Am razuit parmezan, am presarat fulgi chilli si putin piper. Sunt bune, foarte bune. 




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.


Nota personala:

- daca pastele nu au avut suficient lichid raman tari si au gust de aluat.  Se poate drege acest minus adaugand apa fierbinte si lasandu-le sa absoarba.

- oregano se combina foarte bine cu mazarea. Surprinzator de bine :) 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu