15 noiembrie 2016

Ardei umpluti cu varza tocata si morcov


Acesta muratura seamana oarecum cu varza tocata si amestecata cu ardei tocat, dar nu este la fel, chiar daca ingredientele de baza sunt cam aceleasi :)

Am folosit un borcan de 4 litri si din experienta altor ani am stiut ca am nevoie de aproximativ 14 - 16 ardei de marime potrivita spre mici...si varza... cam 1.300 kg.

Deci... am folosit: 

- 15 ardei
- 1.300 kg varza (aproximativ)
- 1 morcov
- frunze uscate de telina
- piper boabe mozaic
- cimbru uscat
- sare

Pentru saramura:
Pentru fiecare litru de apa se foloseste 1 lingura cu sare grunjosa si 2 linguri zahar

Condimente in borcan: 
- foi de dafin,
- hrean
- bete si inflorescente de marar uscat

Am avut varza foarte frageda si coapta. Am curatat-o si am tocat-o. Am curatat si morcovul si l-am dat pe razatoare. Am adaugat condimentele si sarea si le-am amestecat bine. Am lasat varza sa se imnoaie putin.


Intre timp am spalat si am curatat de cotor si seminte ardeii.

Am umplut ardeii cu varza idesand-o putin si avand grija sa nu crape ardeiul.



Pe fundul borcanului am asezat bucati de hrean, marar uscat si frunze de dafin.


Am asezat ardeii umpluti, astfel incat sa incapa cat mai multi.


Intr-o cratita am pus 2 litri de apa (atat am estimat eu ca am nevoie), 2 linguri de sare si 4 linguri de zahar. Am amestecat pana cand s-a topit sarea si zaharul si fara sa o fierb sau sa o incalzesc, am turnat solutia peste ardei.


Am pus borcanul intr-un recipient  (de plastic), am pus capacul, dar nu l-am infiletat. L-am pus doar cu scopul de a proteja continutul de praf si eventuale insecte. In plus, incepand de a doua zi, solutia din borcan incepe sa se tulbure si parca ar creste in volum - incepe fermentatia. In functie de cat de cald este in incaperea in care este borcanul.... se incheie fermentatia. In primele zile solutia capata o  culoare maronie si chiar curge in afara. Aici isi are rolul recipientul in care am pus borcanul. Dupa aproximativ o saptamana incepe sa se limpezeasca... moment in care am infiletat capacul borcanului si l-am depozitat in camara, Deja se pot consuma.


Eu am inceput borcanul la aproximativ 3 saptamani din momentul in care am pregatit muratura.

Da... deja nu mai avem :( si ma bate gandul sa mai pun o tura, desi mai avem borcanul cu varza tocata si ardei tocat... se vede in spatele borcanului cu ardei umplut :) 





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- ardeii curatati se pot acoperi cu varza sarata si se pot lasa sa stea impreuna cateva ore.
 In felul acesta se vor inmuia si ei putin inainte de a fi umpluti si pot fi asezati mai bine in borcan, vor intra mai multi. 









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu