12 noiembrie 2016

Cozonac cu rahat la masina de paine


Am descoperit aceasta reteta in urma cu mai multi ani si de atunci il fac mereu. In timp, am "imbunatatit" reteta, dar cu ingredientele din reteta, doar punandu-le in cuva masinii, se poate face foarte repede si simplu un cozonac gustos (simplu), folosind programul de paine. Am facut de multe ori asa, dar uneori... imi place sa ma complic :) 

Am folosit: 

- 250 ml lapte 
- 150 g miere (aprox 5 linguri)
- 150 g unt
- 550 g faina
- 1/2 lingurita sare
- 20 g drojdie proaspata
- 2 pliculete zahar vanilat
- 1 fiola esenta de rom

- 200 g rahat

Voi scrie cum am procedat de data aceasta :) 
Am pregatit ingredientele.


Am pus in cuva masinii de paine laptele, untul, mierea, sarea, zaharul vanilinat si esenta de rom.


Am adaugat faina si drojdia.


Am setat programul 6 pentru framantare si crestere si mi-am vazut de treburi :) 
Cand a fost gata l-am scos pe masa, i-am dat forma si l-am intins. Am distribuit cat de cat uniform bucati de rahat



Am rulat aluatul. Am scos paletele care amesteca aluatul din cuva masinii de paine si am transferat ruloul/cozonacul in cuva.



Am pus cuva la locul ei in masina si am setat programul 12 - pentru coacere. 
Masina s-a ocupat de tot.... si la final arata asa....


Ca de obicei... este foarte greu sa rezistam tentatiei... si iar nu am asteptat sa se raceasca complet.... motiv pentru care si pozele sunt putin neclare... Pofta mare, domnule! :) 





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:


- actuala mea masina de paine face paine de 1.250 g, dar cand aveam de 0.900 g trebuia sa reduc cantitatile

- aromele sunt la alegerea fiecaruia... am observat ca scortisoara se potriveste de minune

- textura miezului este foarte fina, si coaja este moale.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu