7 noiembrie 2016

Pilaf cu praz si masline - de post


"Iar balast?"... am auzit expresia asta de foarte, foarte multe ori mai ales in randul barbatilor. Majoritatea se justifica spunand ca numai asta au mancat in armata.... Eiiii.... au trecut multi ani de atunci si ei au ramas cu aceasta obsesie, si nu-i dau nici o sansa bietului bob de orez...
Nu mi-am propus sa le demolez teoria, dar am inceput sa folosesc orezul in muuuulte feluri si combinatii si de fiecare data mancarea este foarte pe gustul nostru.
De data aceasta am pregatit in pilaf de post - absolut delicios!

Am folosit: 

- 200 g orez
- 400 g praz
- 50 g ceapa (1 buc de marime potrivita)
- 50 g ardei rosu (1 felie din ardei capia)
- 100 g masline
- 1 foaie dafin
- sare, piper
- 3 linguri ulei (de masline)
- 600 ml apa calda

Am curatat prazul si ceapa. Le-am spalat si le-am tocat impreuna cu ardeiul. Am pregatit si maslinele.


Am pus ceapa si ardeiul la calit impreuna cu putina sare si piper in cele trei linguri de ulei.


Am calit doar vreo 3 minute si apoi am adaugat prazul si 100 ml apa calda.


Am lasat sa fiarba la foc mic pana cand a scazut toata apa si zeama lasata de legume.
Intre timp am spalat orezul in mai multe ape si l-am lasat la inmuiat  cam 20 de minute.
L-am adaugat peste legume, am amestecat, am potrivit gustul de sare si apoi am turnat toata compozitia in forma de yena.



Am adaugat si maslinele. Am avut unele slab sarate.


Am completat cu 500 ml apa fierbinte....


... si am bagat forma la cuptor (foc porivit spre mic) pentru aproximativ 40 de minute.

La final arata asa si mirosea intr-un mare fel.


Am presarat patrunjel verde tocat si apoi am pus in farfurie o portie generoasa :) 



Am mancat cu paine prajita si muraturi (ardei umplut cu varza tocata).




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- cantitatea de ulei este relativa

- din cantitaile de mai sus au rezultat 5 portii generoase.

- este o super idee pentru ziua de amidon in Dieta Rina







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu