30 ianuarie 2017

Sarmale de post cu pasat si ciuperci


Nu stiu de ce, dar eu ador sarmalele de post. Imi plac foarte mult si numai cu orez, dar daca sunt "imbunatatite" cu pasat sau ciuperci... atunci le consider "mancare de sarbatoare" :) 

Am folosit: 

- 150 g orez cu bob mare
- 150 g pasat
- ciuperci (ghebe congelate) 
- 1 ceapa mare
- 1 lingura pasta de ardei
- 1/2 legatura patrunjel
- 1/2 legatura marar
- cimbru (dupa gust)
- sare, piper
- 1 lingurita boia dulce
- foaie de dafin
- 50 ml ulei (aproximativ) + 20 ml (aproximativ)
- 2 capatani mici de varza murata
- 1 lingurita chimen

Pregatirea acestor sarmale a inceput cu o zi in urma cand am scos varza din butoi, am desfacut frunzele, am taiat cotoarele, am separat frunzele potrivite pentru invelit sarmalele de varza care urma sa fie tocata. Apoi am turnat apa rece si am lasat-o sa se desareze putin (anul acesta a iesit putin prea sarata). De obicei, doar spal varza cand o scot din butoi, dar de data aceasta (anul acesta) a fost necesara si aceasta etapa, desararea... :) 




Tot cu o zi inainte am spalat in mai multe ape pasatul si l-am lasat in apa pana a doua zi, 
sa se hidrateze.


Am pus ceapa si pasta de ardei sa se inabuse putin  in 50 ml ulei (aproximativ) si sare.


Am taiat cateva felii din bucata de ciuperci (ghebe) congelate - pregatite termic inainte de congelare.



Le-am amestecat cu ceapa si ardeiul calit si apoi am adaugat mararul si patrunjelul tocat, cimbru, piper proaspat rasnit si boia.



Am adaugat apoi orezul si pasatul scurs bine.



A rezultat acest amestec :) 



Am regatit oala/cratita  in care am hotarat ca voi aseza si fierbe sarmalele. Am turnat pe fundul ei aproximativ 20 ml ulei, am pus foile de dafin, crengute de cimbru si chimen.



Am tocat fideluta varza pregatita pentru tocat...



.... am pus un strat subtire pe fundul oalei, peste condimente...



...am "invelit" sarmalele... unele mai mici altele mai  maricele, dar per total au fost aproximativ egale :) 



... le-am asezat frumos peste varza tocata ....


 

... dupa ce le-am pus pe toate in oala/cratita, le-am acoperit cu un strat generos de varza tocata.





Am turnat peste ele apa calda, atat cat sa se vada daca ridic oala/cratita intr-o parte. Ideea este ca nu pun niciodata apa pana la niveul lor sau peste ele. Intodeauna pun sub nivel si daca in timpul fierberii scade prea mult (verific tot ridicand usor cratita intr-o parte), completez cu putina apa fierbinte.

In momentul in care au inceput sa fiarba am redus focul ca sa fiarba incet si am dat drumul la cronometru. Dupa 45 de minute am verificat o sarmaluta. Din punctul meu de vedere, sarmalele cele mai bune sunt cele care sunt fierte doar 90% . Avand in vedere faptul ca acestea au fost si cu pasat, am considerat ca este necesar sa le mai las sa fiarba 5 minute, deci per total 50 de minute.

Apoi am oprit focul si le-am lasat sa se odihneasca/aseze 15 minute :) 
Am mancat cu mare, mare pofta. De obicei le mancam cu ceapa, dar de data aceasta am pus doar pasta de ardei iute.

Ori pofta a fost mare... ori sarmalele au fost grozave.... dar s-au mancat grozav de bine :) 








Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- cantitate de ulei este aproximativa, dar daca nu au grasime (vegetala - de data aceasta), sunt seci si nu sunt gustoase. Atat orezul cat si pasatul au nevoie de grasime pentru a fi gustoase in combinatie cu varza murata.
- dupa ce asez totul in oala in vederea fierberii, oala trebuie sa ramana goala cam de 4 degete (7 - 8 cm), pentru ca in timpul fierberii ele isi cresc putin volumul. 
- contrar asteptarilor - sarmalele cu pasat sunt foarte usoare la stomac, se digera foarte usor si nu baloneaza. 
- din cantitatile de mai sus au rezultat 30 de sarmalute.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu